خواستگاران

سلام.
این وبلاگ شرح حال خواستگاراییه که به خودشون زحمت میدنو پامیشن میان خونمون برای امر خیر و گهگاهی مطالب نسبتا مفیدی که شاید برای مجلس خواستگاری به دردتون بخوره!

آدرس وبلاگ قبلی من: http://khastegara.blogfa.com

تاثیر یه همسر خوب!

شنبه, ۳۰ شهریور ۱۳۹۲، ۰۷:۳۴ ق.ظ

مطالعه‌ای جامع درباره‌ی فارغ التحصیلان مدرسه‌ی تجاری هاروارد انجام شد. در این مطالعه، گروه اول فارغ التحصیل از این مدرسه تجاری مورد بررسی قرار گرفتند که همگی مرد بودند. موضوع مطالعه «موفقیت» بود.

برای نشان دادن میزان موفقیت این گروه، به چند مورد اشاره می کنم. از هر پنج نفر، یکی میلیونر بود و حدود نیمی از آن ها نیز مدیرعامل یا رئیس شرکت های خود بودند و دوسوم آن ها هم برای همیشه در یک شغل ثابت در یک شرکت مانده بودند. باورکردنی نیست!

چه چیزی موجب موفقیت آن ها در چنین سطح گسترده‌ای بود؟

 

دو پاسخ برای این پرسش به دست آمد:

ü        آن ها همسرانی داشتند که در کار حمایتشان می کردند؛ بانوان باهوشی که همسرانشان با آن ها صحبت کردند و عقایدشان را با آن ها در میان گذاشتند و بازخوردی مثبت دریافت کردند که بسیار مفید بود.

 

ü        آن ها زندگی شخصی، خانوادگی و کاری خود را براساس صداقت بنا نهادند. به عبارت دیگر، آن ها کار کردند تا روابط خوبی بسازند و آن را حفظ کنن. این افراد در جایگاه خود قرار داشتند و به این ترتیب، توانستند به موفقیت های بزرگ دست یابند.1

 

در واقع این مطلب داره همون حرف خودمون که "پشت هر مرد موفقی زن موفقی است" را میزنه! چه بسا باید در انتخاب همسر خیلی توجه کرد که شریک زندگی آدم تو هر زمینه ای باعث پیشرفت بشه نه پس رفت!

نزدیکترین مصداقش به خودم پدر مادرم هستن. وقتی برای دکترای پدرم به خارج از کشور رفته بودیم پدرم چند بار به خاطر طول کشیدن درسش قصد کرد اصن نصفه نیمه رها کنه و برگرده اما هر بار مادرم  با حرف زدن باهاشو دادن کلی انرژی مثبت از این کار پشیمونش می کرد که بخون ایشالله تموم شه و خلاصه پدرم دکتراشو گرفت و الان بعد 20 سال پدرم هر موفقیتی در زمینه علمی و شغلی بدست میاره رو مدیون مادرم میدونه...

همینطور برعکسشم هست که خانوم ها به شدت تحت تاثیر تفکر همسراشون قرار میگیرن، در همین زمینه حدیث جالبی از امام صادق (ع) هست که می فرمایند: از خانواده ای که (در حقانیت شما) تردید دارند، زن بگیرید؛ اما به آن ها زن ندهید؛ زیرا زن تربیت و خلق و خوی مرد را به خود میگیرد و مرد او را تحت تاثیر دین خود قرار می دهد.2

واقعا هم همینطوره! دخترها کلا بعد ازدواج خیلی عوض میشن! یکی نماز خون میشه، یکی بی حجاب میشه، یکی درس خون میشه و یکی هم ترک تحصیل میکنه! مسلما همه این کارها با طرز تفکر همسرشون ارتباط مستقیم داره و امیدوارم این تغییرات همیشه مثبت باشه!

برای همین مساله هست که من کلا دوست ندارم با بازاریا ازدواج کنم! چون احساس می کنم تو زمینه علمی وکاری من خیلی منو تشویق نخواهند کرد!! و بیشتر زنی میخوان که فقط واسشون بشوره، بپزه و کلا در خدمتشون باشه! البته این دیدگاه من به خاطر وجود بازاری های عزیزی هست که تو فامیل ما هستن و چند نفری که اومدن خواستگاری و گفتن ادامه تحصیل مساله ای نیست ولی با کار کردنم چندان موافق نبودن و یا حتی اگه مخالف نبودن، خنثی بودن و تشویق مشویقی در کار نبود!

کلا انتخاب همسر پروسه سختیه و خیلی باید دقت کرد چون به نظرم علاوه بر یه عمر زندگی مشترکو تربیت فرزندانو کلی موفقیت و خوشبختی تو این دنیا با تاثیری که بر اخلاق و رفتارو کردار ما میذاره و نون حلالی که درمیاره و... باعث میشه یه زندگی خوبم اون دنیا داشته باشیم ;)

 

     1. این مطلبو تو مجله "راز" خوندم. هر 15 روز یه بار میتونین از دکه های رونامه فروشی تهیه کنین، خیلی خوبه کلی انرژی مثبت و انگیزه به آدم میده! یکی از مشاوران برجسته بهم پیشنهاد کرد.

      2. این حدیثم تو بخش معیارهای کتاب "مطلع مهر" بانکی پور بود، از بین همه کتابایی که درباره انتخاب همسرو اینا خوندم این بهترینشه البته هنوز کامل نخوندم ولی تا همین جاشم خیلی بهم کمک کرده، پیشنهاد میکنم حتما حتما بخونین. 

 *     *چند روزیه از بعد نماز صبح نمیخوابم، سحرخیزی خیلی حس خوبیه، کلا بهترین ساعات روزم 6 تا 9 صبحه! امتحان کنید... سحرخیز باشید تا کامروا شوید! :P

 «آرشیو نظرات»

 

  • ستاره بانو

نظرات (۱)

من امروز تقریبا همه ی پستاتو خوندم
با بعضیاشون حسابی خندیدم و از  بعضی ها درس گرفتم...
ممنون
خوشبخت بشین انشالله
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">