خواستگاران

سلام.
این وبلاگ شرح حال خواستگاراییه که به خودشون زحمت میدنو پامیشن میان خونمون برای امر خیر و گهگاهی مطالب نسبتا مفیدی که شاید برای مجلس خواستگاری به دردتون بخوره!

آدرس وبلاگ قبلی من: http://khastegara.blogfa.com

مجلس ختم یا ...؟!

يكشنبه, ۲۲ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۱۵ ب.ظ

در راستای فوت یکی از اقوام و مجالس ختمی که این چند روز برگزار شد این بنده حقیر مدام زحمت کشیدم و کلا مسئول ریختن و بردن چای و جمع کردن استکان ها بودم! خلاصه خانومی شده بودم واسه خودمو تو چش کل ملت بودم، هرچند گاهی زیر این نگاه ها قشنگ له میشدم! زحمت هام بی نتیجه نموند (البته من قربه الی الله کار کردم!) و رکوردی را برای خودم به ثبت رسوندم  و تو این 3 روز 3 تا خواستگار پیدا شد! الان سرشار از اعتماد به نفسم! خواستگار هیچی هم نداشته باشه اعتماد به نفس فوق العاده ای به آدم میده! مخصوصا که شخصا خود شازده پسرها پسندیده باشن نه صرفا مادرهاشون! خودم در عجبم چون به نظرم قیافه ام تو این چند روز مثل جنازه بود! ولی در کل انگار 24 سالگی خیلی زود تاثیرشو گذاشته و چهره امو جاافتاده ترو خانومتر کرده!  مژه

البته یکی از مشکلات تجمع خواستگار یهویی باهم اینه که آدم تو دلش وسوسه میشه و میگه نکنه اون یکی بهتر باشه و انتخابو سخت میکنه!

 

اون وقت میگن چرا خواستگار نداریم؟! عزیزم میری میچپی تو اتاقت در نمیای از کجا آخه تورو ببینن؟! در کل تجربه به من ثابت کرده یه سینی چای + یه لبخند ملیح  تو هر مجلسی معجزه میکنه!!! 

البته اکثر خواستگارهای من توسط فامیل و دوست و آشنا معرفی میشن و اونم معمولا بخاطر محبوب بودن خانوادمه! خیلی وقت ها شده اصلا منو ندیدن فقط میگن آقای فلانی یه دختر داره! پدرو ببین دخترو بگیر! در کل خانواده خیلی مهمه :)

  • ستاره بانو

نظرات (۲۴)

منم موافقم با اجتماعی بودن برای ختم یکی از اقوام که رفته بودیم البته من سینی چای دست نگرفته بودم وتمام مدت نشسته بودم (چند نفری در حال پذیرایی بودن) ولی هرکس منو میدید میومد پیش مامانمو میگفتن دخترتو شوهر نمیدی؟؟یه ده دوازده نفری بودن(حالا خوبه نشسته بودم!)

سلام

به نظر من توی این جور مجالس برای جذب خواستگار ظاهر خیلی مهمه. بخصوص قد بلند توی اجتماع برای جذب  خواستگارخیلی مهمه. اکثرا آقایان جذب خانمهای قد بلند و پر شور میشوند.

متاسفانه من ظاهرم خیلی جذاب نیست و قیافم معمولیه و قدمم کوتاهه.

برای همین اگه هزار تا از این مجلسها برم که البته تا حالا زیادم رفتم خبری نمیشه که نمیشه.

ولی بازم معتقدم هرچی خدا بخواد همون میشه یه بار می بینی از جایی که فکر نمی کنی شوهر گیرت میاد.

ستاره جون یه عکس از خودت بذار خیلی دوس دارم ببینمت البته با یه پست رمزدار

راستی بنظرت اگه قبلا کسی تو زندگیت باشه و خواستگارت تو جلسه خواستگاری ازت بپرسه که ایا تا حالا کسی تو زندگیتون بوده و تو بهش بگی نه ،کار درستی کردی؟

من گفتم نه چون احساس میکنم که خدا منو بخشیده و نباید همه چیزو به طرفت بگی

جز راست نباید گفت

هر راست نشاید گفت

نظرتو بگو

مرســـــــــــــــــــــــــــــ

پاسخ:
عکس؟؟! :))
کار خوبی کردی! اگه در حد رفاقت بوده نباید بگی.. دکتر گلزاری هم میگفت اصلا لازم نیس بگین! 
  • یه دختر دم بخت
  • خب بالاخره باید موقعیت باشه که آدم خودش رو نشون بده
    من که تا حالا از طریق اینجور مراسمات خواستگار نداشتم البته در کل خواستگار خوب دارم ولی نمیدونم چرا به دلم نمی شینن البته فکر کنم یکم زیادی سخت گیرم
    یه چند وقت پیش مادربزرگ من فوت شد...منم مثل اسب کار کردم ولی دریغ از یه پیشنهاد! خانوادم هم خوبه مادرم که زن بسیار خوشنام و نیکی در اشنایان و فامیل ه! 
    خاستگار داشتن به شانس ه. 
    شاید یکی از دلایل کم شدن خواستگار، کم شدن مراسم دسته جمعی مثل روضه ها و مجالس زنانه باشه. یادش بخیر قدیما خانوما میومدن تو کوچه روی پله یکی از خونه ها جمع میشدن و صحبت میکردن. اما حالا همسایه همسایشو نمیشناسه.
    البته این یک دلیل خیلی کوچیکچه ولی چون مرتبط با بحث بود عرض کردم.
  • سایه روشن
  • سلام عزیز..خوشبحالت..والا منم کم خواستگار ندارم ولی نمیدونم چه صیغه ای شده که هرکی میاد میگه ما پسندیدیم ولی میره دیگه برنمگیرده..نمونه اش1 ماه پیش یه بنده خدایی خودش کارش تهران بود با یکی از خواهراش اومدن منو دیدن و صحبت کوتاهی هم کردیم و بعد از1هفته زنگ زدن گفتن ماپسندیدیم ولی پدرومادرمون هم میخوان ببینن..
    خلاصه پدر+مادر+یکی از خواهراش اومدن ولی خودش نبود گفتن درگیر کاری بوده...اخر صحبت ها مادرش گفت ایشالا بعد از ماه صفر میایم..دیگه رفتن که زنگ بزنن..البته پدرمادرش شهرستانن وپیرن..نمیدونم حالا علت چیه؟!؟
    برام دعاکن..سردرگمی خیلی بده
    راستی‏ ‏خدا‏ ‏رحمت‏ ‏کنه‏ ‏فرد‏ ‏فوت‏ ‏شده‏ ‏رو....و‏ ‏با‏ ‏پیداشدن‏ ‏این‏ ‏سه‏ ‏خواستگار،نور‏ ‏به‏ ‏قبرش‏ ‏بباره‏!‏‏!‏‏!‏
    هههخهخخ‏ ‏‏!‏‏ ‏منم‏ ‏تو‏ ‏روضه‏ ‏های‏ ‏مادر‏ ‏بزرگم‏ ‏داشتم؛‏ ‏فرت‏ ‏وفرت‏ ‏میومدن‏ ‏پیش‏ ‏مامانم‏!‏که‏ ‏البته‏ ‏هیچکدوم‏ ‏صلاحیت‏ ‏وارد‏ ‏شدن‏ ‏به‏ ‏خونه‏ ‏مون‏ ‏رو‏ ‏نداشتن‏!‏‏!‏‏!‏از‏ ‏فیلترینگ‏ ‏پدر‏ ‏رد‏ ‏نشدن‏!‏‏!‏‏ ‏البته‏ ‏این‏ ‏قضایا‏ ‏واسه‏ ‏پارساله‏ ‏که‏ ‏مجرد‏ ‏بودم‏!‏نه‏ ‏حالا‏!‏‏!‏هه‏!‏
    من که از این شانسا ندارم!
    من تو 300 تا مجلس جشن و ختمم خدمت کنم فقط حمالیش برام میمونه
  • عجل فرجه
  • سلام ابجی

    ممنون که اومدی

    خداخانوادتو حفظ کنه و تو رو هم برای اونها

    دقیقا منم بیشتر خواستگارام همینجوری بودن!!!البته به اون لبخند ملیح یه چادر مشکی و یه روسری لینانی هم اضافه کن!هه!
     عه چ جالب ! وقتی دلم خاستگار خواست امتحانش میکنم ^_^
    واسه من هنوز زوده آخه!
    واقعا بین این همه خواستگار فرد مورد نظر یافت نشد؟

    قطعا شما بهتر از من می دونید این روند اقبال خواستگارها همیشگی نیستا !!!!
    سلام. وبلاگ نو مبارک:)
    منم اسممو از بهار به فروردین تغییر دادم چون مثل اینکه اینجا یکی دوتا بهار دیگه هست.
    سلام ستاره خانم

    خونه ی جدید مبارکا

    انشالله خیره عزیزم.

    خوشبخت بشی




  • ساحل بارانی
  • واقعا خانواده و همچنین تعداد زیاد دوست و آشنا (اگه حسود نباشن و معرفیت کنن) خیلی مهمه...

    اگه بهترین موقعیت هم داشته باشی و خانوادت کوچکترین سوئی داشته باشه دیگه هیشکی طرفت نمیاد... خوش به حالت با این خانواده عالی(لبخند)
    سلام ستی جون مبارکه وبلاگ جدید

    باهات موافقم، رمز موفقیت در کسب خواستگار اجتماعی بودنه، منم زمان مجردی و جوونیم خیلی شر و شور داشتم و در کل به خاطر اجتماعی بودنم فوق العاده برای آقایون جذاب بودم و دقیقا به همین دلیل و البته دلایل بسیار دیگه با وجود داشتن دو تا خواهر بزرگتر و سابقه ازدواج در سن بالا در فامیل و خونواده من ته تغاری تو بیست سالگی شوور کردم! :)))
    کاملا باهات موافقم
    کافیه تو اجتماع باشی کلی خواستگار از سرو روت میریزه:))))))))
    مگه تو 69 نیستی؟24 سالت شد یا 23؟
    پاسخ:
    23 تموم شده رفتم تو 24 ;)
    فکر کنم برای چه پسر گرفتن چه دختر گرفتن باید مادرو ببینن تا پدرو چون مادره بچه رو تربیت کرده و نقش بیشتری در تربیت داشته
    پاسخ:
    آره عزیزم اصلش همینه ;)

    سلام

    خسته نباشی

     

    همش هم به رفتن اینطرف اونطرف و خانواده نیس

    من خودم نمیدونم مشکلم چیه واقعا!

    خانوادم سطح مالی فرهنگی و تحصیلاتی بالایی دارن، خودمم ظاهر و تیپ خوبی دارم و توی دانشگاه سراری در تهران یه رشته مهندسی میخونم.... توی اجتماع هم هستم ... ولی خیلیییییی کم خواستگار دارم! واقعا برام عجیبه... تازه فامیل و دوستا فک میکنن خونه ما چ خبره!!!!  از باطن اوضاع خبر ندارن :(

    دیگه نمیدونم چ کنم!

    خوشبخت بشی ان شاءالله

    التماس دعا 

    پاسخ:
    سلام راضیه جان! 
    همونطور که گفتم منم اکثر خواستگارهامو دوست و آشنا معرفی میکنن! یعنی از لطف اوناست وگرنه منم به اون صورت خواستگاری نداشتم! شاید اطرافیانت علاقه ای به این کار ندارن.. ناراحت نباش آدم یه خواستگار خوب داشته باشه بهتر از 100 تاخواستگار الکیه ;)
    دقیقا منم فقط به خاطر خانواده ام و البته خودم من خود شیفته نیستم 
    البته من معتقدم هر کسی رو نباید راه داد من فقط تا جایی که خانواده هایی که شبیه خودمون هستن اجازه میدم اما الان خواستگار نیست :)
    البته توقعم خیلی بالا است چیکار کنم 
    حرفتو قبول دارم دختر باید به نظر من اجتماعی باشه 
    پس خوشبحالته 
    ولی نمیدونم چرا مامانم اینجور جاها رو خیلی کم میاد یا اگه بره ما همراش نمیریم خخخخخخخ
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">