خواستگاران

سلام.
این وبلاگ شرح حال خواستگاراییه که به خودشون زحمت میدنو پامیشن میان خونمون برای امر خیر و گهگاهی مطالب نسبتا مفیدی که شاید برای مجلس خواستگاری به دردتون بخوره!

آدرس وبلاگ قبلی من: http://khastegara.blogfa.com

موسسه ازدواج!

دوشنبه, ۳۰ دی ۱۳۹۲، ۱۲:۱۱ ب.ظ

بلاخره یکی از دوستام متاهل شد... اونم صمیمی ترین دوستم..

دیروز عقدش بود... و من اونجا علاوه بر دوست عروس نقش فامیل داماد هم داشتم! یعنی حالا دوستم میشه جاریه دخترخالم!

خیلی خوشحال بودم، حس خیلی خوبی بود که تونسته بودم باعث و بانی این ازدواج فرخنده شم!

2 سال پیش دوستمو بهشون معرفی کردم، یه سری رفته بودن خواستگاری و به دلیل حضور مادربزرگ عروس تو مجلس خواستگاری یه سوتفاهم الکی ایجاد شده بود و دو طرف از دست هم دلگیر شدنو کلا کنسل شد! از اونجایی که چش داماد بدجور رفیق مارو گرفته بودو هرجا رفته بود دیده بود مثل اون گیرش نمیاد، دوباره چند ماه پیش بهم گفتنو بعد کلی صحبت با خانواده عروس بلاخره اجازه صادر شد دوباره برن و البته ایندفعه به ازدواج ختم شد.. خیلی به هم میان ;)

خلاصه همه اونجا ازم تشکر کردنو واسم آرزوی خوشبختی کردن!

از دیروز که این حس لذت بخشو تجربه کردم تصمیم گرفتم برم تو این کار!! :P دختر پسرارو به وصال هم برسونم! البته اونایی که ازشون مطمئنم نه مثل بعضیا که فقط به هوای این ثوابه، خوب و بدو به جون هم میندازن!

شایدم اصن از این موسسه های ازدواج زدم!

مثلا یکیش اینه! 95 هزار تومن میدی ازدواج میکنی!! فرمش منو کشته! :D

یکی دیگه: سامانه را بیاد داشته باشید!

دختران دم بخت قبل از تصمیم از فرصت سامانه ازدواج الکتروسنتی هوشمند کمک بگیرید!

پسران در آستانه ازدواج قبل از انتخاب از دقت سامانه ازدواج الکتروسنتی هوشمند بهره بگیرید!

 به دوستان خود نیز این فرصت خوب را یاد آور شوید!

 سامانه را بیاد داشته باشید!

 کلی کارگاه و تمرینم داره!

خلاصه یه سرچی بکنین کلی از این موسسه ها پیدا میشه که البته خیلیاش قانونی اند و مجوز هم دارن! یه نگاهی به اینجا بندازین! چقدم خدمات ارائه میشه!!

آمااا .... تو این دوره زمونه اعتماد به آدما خیلی سخت شده! وقتی یه دوست و آشنا هم یکیو معرفی میکنه و کلی تعریف میکنه آدم باز میترسه، چه برسه به اینجاها که هفت پشت غریبه و بیشتر دنبال منافع خودشونن!

نظرتون؟

راستی کسی امتحان نکرده؟! 

  


::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

امام صادق (علیه السلام) :

هر که مجردی را زن دهد ، از جمله کسانی است که خداوند در روز قیامت به او نظر می افکند .

(اصول کافی . ج5 . ص331)

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

امام علی (علیه السلام) :

بهترین وساطتها این است که میان دو نفر در امر ازدواج وساطت شود . تا سر وسامان بگیرند .

 (بحار الانوار . ج103 . ص222)

  • ستاره بانو

نظرات (۳۴)

سلام 

من ۴۸ سال سن دارم متولد تهران و مجرد هستم و تا الان هم ازدواج نکردم دنبال یک همسر خوب برای ازدواج  هستم اکر بتوانید راهنمائی بکنید ممنون میشم 

با تشکر 

سلام  ووقت بخیر.قصد ازدواج دارم 35سالمه.قد بلند طرفم ب دلیل قد خودم،برام خیلی  مهمه و اخلاقش.مورد خاصی بشه ممنونم.

منم قصد ازدواج دارم از شیرازم 

از همکاری‌شما ممنونم
سلام حالتون خوبه شما که تصمیم گرفتین کار خیر انجام بدین و دخترا و پسرا رو به هم برسونین میشه منم به کسی معرفی کتید خیلی دلم میخواد ازدواج کنم اما مورد مناسبش نیست خواهش میکنم ازتون کمکم کنید خواهش میکنم
سلام عزیزان کسی شماره موسسه ی معرف ازدواج رو  که تو تهران هست رو داره ؟میشه لطفا بگید
منومعرفی کنیدمن 23ساله هستم ویژگی من مهربونم دلسوزم سنگ صبورهمه هستم
سلام منم قصدازدواج دارم
  • پیام بازرگانی
  • منم یه دوستی دارم که به نظرم خیلی با پسرخاله م به هم می خورن. ولی مشکل اینه که پسرخاله ی گرامی تا تموم نشدن دکتراشون قصد ازدواج ندارن و دوست گرامی ام کلی خواستگار دارن و بعید نیس یکی از همین روزا مزدوج شن! یعنی من اینقد خودمو به این در اون در زدم که خاله م اینا زودتر برن خواستگاری ولی نشد!
    چی کارشون کنم؟؟!!!
    والله منو که کسی به کسی معرفی نمیکنه :( ازین سایتاهم بدم میاد :(
    سلام ستاره خانم
    ممنون که زحمت کشیدی و رمز رو برام ایمیل کردی. اما هرچی اون کلمه فارسی 5حرفی رو وارد میکنم جواب نمیده و میگه رمز عبور اشتباهه!
    میشه توضیح بدی چجوریه؟ یا دوباره رمز رو برام ایمیل کنی؟
    قربونت، مرسی.
  • فروردین/ بهار
  • سلام. من ایمیلی که با اسم مستعار باشه ندارم. چرا همه پست هات رو رمزی کردی.
    خب پس دیگه نیایم بخونیم دیگه؟!

    پاسخ:
    سلام عزیم برای چی باید حتما با اسم مستعار باشه؟! ایمیل اصلیتو بده میفرستم ;)
    سلام. من خواننده خاموش وبلاگ قبلی ام.بعضی وقتا می اومدم و میخوندم راجع به خواستگاری.دوست داشتم اینجا هم بخونم اما رمزی شده ،میشه رمز داشته باشم آیا؟

    رفتم عضو شدم بتونم کامنت بذارم :)


    خانم ما رمز هم میخواهیم.

  • پــ ــرتــ ــو
  • ستاره جون یبار مشاورم شماره ی یه موسسه رو بهم داد که اتفاقا کارش همینه که دختر و پسرای جوون رو بهم معرفی میکنه. ولی خیلی بهتر از این سایت های همسریابی ِ که ممکنه قانونی نباشن حتی!
    چون این موسسه تمام مشخصات افرادُ (مثل شناسنامه و آدرس محل کار و منزل) رو میگیره و مطمئن میشه که خدایی نکرده کسی دروغ نگفته باشه. و البته مشاورم داره ُ  کمکم میکنن تا شناخت بهتر صورت بگیره :)
    البته بگمآآآ من خودم به این موسسه تا حالا سرنزدم :دی ولی خیلی کنجکاوم یبار برم از نزدیک ببینم چجوریه :)
    اگر اینجا کسی خواست به این موسسه سر بزنه ُ پیگیری کنه بگه تا شمارشُ بذارم. در ضمن موسسه تو تهرانه :)
    پاسخ:
    منم کنجکاو شدم! شمارشو بده شاید یه بار جهت یه پست خوب یه سری برم ببینم چه خبره;)
    کاش یکی هم منو معرفی میکرد خخخخخخخخخخ
    منم دیروز عروسی دوستم بود عروس و داماد خیلی به هم میمودن! عالی!!!! اصن یه وضعی :) از قضا اونام یه دوستی این وسط داشتن که مایه خیر شده بود...انشالله سفید بخت بشن
    یه وقتایی تو زندگیت میرسه
    که باید دستت رو بـــزنی زیر چـــــونت
    و
    جریان زندگیــــت رو فقــــــــط تمــاشا کنی
    بعدشـــــــم بگــــی
    بـــــــــــــــــــــــــــــه درک...
     
    عاپم [لبخند]
    من تاحالا سه نفرو به سه نفر معرفی کردم بعدن پشیمون شدم... هیچکدوم هم بهم نرسیدن. یکیش که همون با دو  دفعه حرف زدن تموم شد. دوتای دیگه اش هم یکی دوسالی دووست شدن بعد تموم شد :'((((( اصن دیگه اینکارو نمیکنم
    ان شالله خوشبخت شن 
  • ساحل بارانی
  • من که جرات نمی کنم همچین کاری بکنم! تا قیامت هم کوچکترین مشکلی پیش بیاد آه و ناله و نفرین پشت سر اون بیچاره بلنده که معرفی کرده... 
    من که دور و اطرافم خیلی اینجوری دیدم
    خوشبخت بشه انشالله دوستت و همین طور شما ستاره ی نازنین. 
    سلام. چه خوبه که شما تونستید همچین ثوابی رو ببرین.
    همیشه وقتی آیه مبارکه "وانکحوا الایامی منکم..." رو می خونم فکر میکنم مخاطب آیه همه مسلمونها هستند.یعنی یه جور تکلیفه که متاسفانه اغلب به دلایل مختلف از زیر بارش شونه خالی می کنیم.
    البته راههای مختلفی وجود داره.مثلا معرفی افراد مناسب به همدیگه است یا رفع مشکلات ازدواج جوونها. راستش منم گاهی بعضی از خواستگارای دخترمو که شرایط شون برای دخترم جور نیست به دیگران معرفی میکنم.
    آخــــــــــــی...مبارکه! به سلامتی و دل خوش.ایشالا خوشبخت بشن.
    زمونه خیلی بد شده.کسی رو میشناسم که دخترعمو پسر عمو بودن و عقد همم شدن ولی بعد عقد جریان خیلی عوض شد...
    پسره بدون اجازه مادر و خواهرش آب نمیخورده!با دختره میخواسته بره بیرون خرید کنه حتما مامانش یا خواهرش باید همراه پسره میبوده و....
    کلی دعوا شده بود و از اون دسته عقدایی بود که همه واسه طلاق گرفتنشون دعا میکردن!
    الحمدلله طلاق گرفت.
    منظور این بود که اینا که آشنا بودن،بعد عقد اینقد رنگ عوض کردن و داستانشون اینجور شد... دل شیر میخواد دوتا غریبه رو معرفی کنه آدم!!

    راستی

    عقد دوستتون هم مبارک

    انشاالله به پای هم پیر شن

    به همی زودی ها هم قسمت شما

    بنظر منم کار خوبیه

    اگه یه جاهایی هم مشکلی پیش میاد به خاطر اینه که ماها دقیق و مهندسی شده ورود پیدا نمی کنیم

    بعضا از طرفین اینقد جلو هم تعریف می کنیم در حالیکه اصلا اینجوری نیست

    یا طرفین رو نمیشناسیم و این کارو می کنیم

    یه نکته هم خیلی مهمه

    برا طرفین جا بندازیم که ما فلانی رو فقط میشناسیم و بنظرمون میاد که خوبه تحقیق با خودتون

    ستاره جان در مورد این مطلبت یه پست گذاشتم :)
    این هم لینک
    http://withgod.persianblog.ir/post/59/
  • عجل فرجه
  • سلام ابجی

    چه کار خوبی کردی .. افرین

    منم خیلی تو کار معرفی هستم تا حدی که با دفتر ازدواج نهاد رهبری دانشگاه همکاری میکنم . ..

    خیلی کیف میده

    سلام ستاره بانو.من درخواست رمز دادم ام برام ندادی!!!چررررا؟!!!

    آفرین آفرین

    تقبل الله ;)

    خیلیییی حس خوبی داره این کار

    منم خیلی دوست دارم ولی تا حالا جور نشده بخوام وساطت کنم

    ان شاءالله در آینده پیش بیاد

  • نیما به فایمی و ایمی
  • هر کاری یک سری معایب و مزایا داره. خوبی و بدی داره. نمیشه بخاطر بدی هاش که تازه اگه اتفاق بیفته کلا اون کارو انجام نداد!  بعدشم اگه شما میخوای یک کار خیر انجام بدی و هدفت رضای خداست و دنبال ثوابشی دیگه اگرم بعدش کسی چیزی بهت بگه تو ناراخت نمیشی چون میدونی تو به چیزی که میخواستی رسیدی.

    یکی از مهمترین مسائل : یافتن کفو مناسب!
    این کاری که شما تصمیم دارید انجام بدید البته همون طور که اشاره کردید با نگاه هوشمندانه و عقلایی شاید یکی از برزگترین اقدامات جهت ازدواج جوونا باشه!
    الان خیلی از دوستان من (البته تو قشر مذهبی) چندین و چند جا مجبور شدن برن تا بتونن انتخاب کنند تازه بعضی هنوز هم مناسب رو پیدا نکردن ... تازه با اینکه مرد هستن دیگه خانم ها که مشکلاتشون مضاعفه
    بعضی هستند واقعا در اطرافشون کسی رو ندارن و خیلی هم مایل به ازدواجن ولی چه کنن که پیدا نمیشه :(( ... از اون طرف هم اهل پیدا کردن کیس تو خیابون و دانشگاه و اینترنتو این ها هم نیستن ... دیگه هیچی ! مگه امثال شما به دادشون برسید.
    امیدوارم تو این کار خیلی خیر موفق باشید / البته ان شاء الله بعد از ازدواج خیلی دستتون برای این نوع کارها باز می شود و کاشکی اون موقع هم این کارو ادامه بدید
  • فایی و ایمی
  • والا انقد بد شده دوره ک آدم میترسه دخالت کنه

    خوب بشه از خودشون میبینن

    بد بشه از چشم تو

    والا

    پاسخ:
    والاااا! ;)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">