خواستگاران

سلام.
این وبلاگ شرح حال خواستگاراییه که به خودشون زحمت میدنو پامیشن میان خونمون برای امر خیر و گهگاهی مطالب نسبتا مفیدی که شاید برای مجلس خواستگاری به دردتون بخوره!

آدرس وبلاگ قبلی من: http://khastegara.blogfa.com

درد و دل یه دختر دم بخت

شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۳، ۰۱:۳۹ ب.ظ

راستش من هیچ وقت اینجا راجب تیپ ننوشته بودم چون یه چیزیه که فقط راجب خواستگاری نیست! یعنی طرف یا کلا خوشتیپه یا نیست! و کسی هم که نیست در واقع از نظر خودش فکر میکنه هست! و من نمیتونم از نظر خودم بگم چی بپوشه و چی نپوشه تا خوشتیپ باشه! شخصا توی خواستگارهام همه جور تیپ بود، تیپ رسمی با کت شلوار و یا تیپ اسپرت با شلوار لی! رسمی یا اسپرت بودنش مهم نبود ولی خوب حرف دوستمونو قبول دارم که حداقل باید با هم ست باشن! ولی خوب این به سلیقه طرف برمیگرده! و نکته ای که باید به دختر خانم ها بگم اینه که تیپ چیزی هست که بعد از ازدواج میشه تغییر داد، و به نکات مهمتر که قابل تغییر نیستن توجه کنن.

مساله دوم که یادمه خودمم وحشتناک شاکی میشدم و حتی پستی هم راجبش نوشتم همین قضیه دست خالی رفتنه! و من اون موقع اینجوری برداشت می کردم که یا طرف خسیسه یا کارش هرروز خواستگاری رفتنه و دیگه به خودش زحمت خرید یه شیرینی یا گلو نمیده! بنابراین به پسرها توصیه میشه هیچ وقت دست خالی نرن چون اگه چشمشون طرفو بگیره ممکنه این یک نمره منفی براشون به حساب میاد! و اگر هم نپسندیدن این حداقل تشکریه که میشه در ازای این همه زحمت و خرید خانواده عروس برای روز خواستگاری کرد.


* این هم آرشیو نظراتی از یه پستم راجب اینکه گل بهتره یا شیرینی برای کمک به آقایون ;)

 

  • ستاره بانو

نظرات (۲۴)

سلام من تازه واردبحثتون شدم من به نوبه خودم اصلاراضی به گلوشیرینی آقادامادنیستم ازطرفیم نبایدواس پذیراییشون سنگ تمام گذاشت بعدشم خواستگاریی که پسره خودش حضورنداره نبایدتن دادمگه مادریاخواهربایدبپسندن من که هیچوقت اجازه همچین کاری رونمیدم درضمن آقاپسراازدخترای کم توقع فرارین لیاقتشون اینه بهیچ وجه کوتاه نیای تاشانت حفظ بشه
سلام من تازه واردبحثتون شدم من به نوبه خودم اصلاراضی به گلوشیرینی آقادامادنیستم ازطرفیم نبایدواس پذیراییشون سنگ تمام گذاشت بعدشم خواستگاریی که پسره خودش حضورنداره نبایدتن دادمگه مادریاخواهربایدبپسندن من که هیچوقت اجازه همچین کاری رونمیدم درضمن آقاپسراازدخترای کم توقع فرارین لیاقتشون اینه بهیچ وجه کوتاه نیای تاشانت حفظ بشه
سلام اولین باره که این به این وبلاگ اومدم خوشم اومد بحثای جالبی دارین.مدیر وبلاگ خدا قوت...
من با کیانا جون خیلی موافقم من همیشه وقتی خواستگاری برام میاد که دست خالی اومده با خودم میگم شعورش تا 
همین حد میکشید درسته که خوشبختی به این چیزا نیس ولی آدم اچطور ی دیگه میخوان به هم احترام بذارن 
آقایونی  که خواستگاری تشریف میبرین خیلی خداییش برا خانواده دختر زحمت دارین البته ببخشیدا ...
چطور به خودتون زحمت نمیدین گل نه ...باباشیرینی بخرید ...
واقعا خیلی زشته ...
تازه پسرای شهر ما نوبرشو آوردن ...آخه تو شهرمون رسمه که اول مادر پسر تماس میگیره که دخترتون قصد 
ازدواج داره یا نه .؟؟میگیم بلههههههه.....گرچه خودشونم میدونستن 
بعد 4روز میزنگن بایم میگیم بلهههه تازه اول مادر پسر میاد اگه مقبول افتادی 4روز بعد میزنگه که با پسرمبیایم میگیم بلهههه تازه 4روز بعد پسره میاد حالا ما 2بار پذیرایی کردیم یکی زمانی که مامانش میاد و یکی وقتی خودش میاد ا
ون وقت بی احترامی به خودشون نیس که دست خالی اومدن؟؟؟؟
آقایان همیشه اولین نگاه ،اولین رفتار ،اولین برخورد مانگارترینست...
پس یک درصد احتمال بدین این دختر ممکنه همسر شما بشه اون وقت تا آخر عمر یادش میمونه که دست خالی 
اومدین
اومدی.





بعد 4روز دوباره میزنگن که اگه شرایط ما رو قبول دارین بیایم.میگیم بلههههه
بعد 4روز اول مامانه گاهی با خواهره میان اگه مقبول افتاد میگن فکراتونو بکنین ما دوباره میزنگیم....
بعد 4روز دوباره اگه مقبول بودیم میگن با پسرمون بیایم میگیم بلههههه
بعد 4روز دیگه شاه داماد میادحالا پس از اتمام هفت خان میخوایم ببینیمش وای به اون وقتی که دوماد در نگاه اول 
بد تیپ و دست خالی بیاد والا من یکی حق دارم بگم عجب آدم تنگ دستیه......
چون ما 2بار مفصل پذیرایی کردیم شما نمیخواین به خودتون زحمت بدین ناقابل 15تومن خرج کنید حداقل شیرینی بخرید به نظرم هر کس که دست خالی جایی نره اول به خودش احترام گذاشته بعد به طرف مقابلش .
ضمنا ممکنه این دختر در آینده همسرتون بشه همیشه تو ذهنش هست که دست خالی اومدین...
همیشه اولین نگاهها   اولین برخوردها ماندگارترین نگاههاست....
آقایان د اولین دیدار شیک ،تمیز ،و با دست پر حاضر شوید...









بعد میگن شرایط ما رو به دختر خانومتون بگین ما دوباره میزنگیم
بعد 4روز دوباره تماس میگیرن بیایم ؟میگیم بلههههههه....
حالا جالبیش اینجاس که پسره نمیاد اول مامانش میاد بعد که پسند شد میره حالا دور میفته دست آقا داماد...
بعد 4روز دوباره زنگ میزنن با پسرمون بیایم میگیم بلههههههه
حالا قرار میزارن 4الی 7روز دیگه تشریف بیارن.میگن قبو میگیم بلههههههه

سلام
لیلی راست میگه.خیلی هم نباید راه بیای فکر میکنن که عیب و ایرادی داری.کلا" ما آدما اینطوریم ها دختر پسر نداره.
مهمتر از دست خالی اومدن انتظار بعد از خواستگاریه.
نمیدونم چرا بعد از جلسه آشنایی تماس نمیگیرن تا بگن قسمت نبود. ببخشید.
یا حداقل موقع رفتن نگین با پسرم برای آشنایی بیشتر میایم بعد برین و دیگه پیداتون نشه.
  • مهتاب عظیمی
  • خیلی خیلی وبت متفاوته! واقعا خوشم اومد. لینکل کردم ایضاً. 

    + این دست خالی رفتن رو خوب اومدی :دی
    خانوم ماهرخ من کی گفتم لباساشو خواهر و مادرش تنش میکنن و میفرستن خواستگاری؟!!!
    حرف من اینه که بالفرض داماد بد سلیقه هم باشه باز خواهر و مادرش که دیدن چجوری داره میره میتونستن بهش بگن....

    آقا نیما بدون پسری که لباساشو خواهر و مادرش تنش میکنن و میفرستن خواستگاری(خودت گفتی) یعنی نمیتونه یه لباس ساده و نیاز همیشگی شو ست کنه لابد خودشو مسخره کرده که پا میشه میره خواستگاری...

    شریک زندگیشم مامان و خواهرش اتنخاب میکنن دیگه!واقعن که مرد زندگیه:)

    وای یادم رفت بگم...


    آقا نیما ممنون از تعریفتون ...کاش همه مردا مثل شما با درک و فهم و کمالات بودن ...کاااااااش

    سلام به دوستان عزیز و مدیر وبلاگ


    دختر چرا آپ نمیکنی...خب دلم گرفت... هی میام یه حرف تازه یاد بگیرم نیستی که نیستی.....


    آقا نیمای عزیز...کات کردم یعنی پا شدم و رفتم خونمون و دیگه باهاش حرف نزدم...سه روز تمام التماس کرد و معذرت خواست ولی حرفی که میخواست بعد از ازدواجم دایم بکوبه توی سرم رو کمی زودتر گفت...

    ناگفته نماند که قرار مدار عقد رو هم گذاشته بودیم

    ولی برای من مهمترین چیز ارزش قایل شدن و احترام متقابله .... شکست اون تصویری که از اون برای خودم ساخته بودم .... شکست

    خانوما و آقایون
    حرف هر دو جناح قابل قبول و پذیرفتنیه ولی من احساس میکنم ما دخترا نباید ارزش خودمونو با یه سبد گل یا یه جعبه شیرینی بسنجیم!!!
    منم مثه هر کدوم از شما خاستگارای مختلفی را تجربه کردم ولی حقیقتا شاید از 30 موردی که اجازه دادم به خونه بیان فقط 2 مورد برام گل و شیرینی آوردن با اینکه اکثرشون از نظر مالی وضع خوبی داشتن...
    قابل توجه آقا پسرا که انقدر همه چیزو ساده میگیرید و همیشه طلبکارید:
    میدونید هر سری که یه خواستگار قراره بیاد خانواده دختر و  البته خود دختر چقدر هزینه و انرژی تلف میکنند؟؟
    اتفاقا فردا هم یه قرار خاستگاری دارم ولی از دو روز پیش استرس روحی یه طرف، فکر تمیز کردن خونه یه طرف و تهیه وسایل پذیرایی از طرف دیگه
    از امشب داریم خونه رو تمیز می کنیم. جارو زدن، گرد گیری، تمیز کردن شیشه ها و سرامیک ، آماده کردن وسایل پذیرایی
    حموم رفتن، سشوار  و آرایش مو، بهم ریختن کمد لباس تااینکه یه لباس خوب پیدا کنی
    مهمترین بخشش محروم شدن از خواب بعدازظهره که واقعا دردناکترین جای قضیه است...
    خب در حالی از خستگی نا نداری که خودتو نگه داری حالا با لباسای رسمی و ناراحت بشین منتظر به ساعت نگاه کن که این آدمای خوش قول کی قراره بیان 5 دقیقه ،10 دقیقه، 30 دقیقه و شخصا تجربه داشتم تا 2 ساعت تاخیر...
    وای تازه زنگ خونه که به صدا در اومد اول فیلمه
    کی اومده؟ چند نفرن؟ ای وای یه طایفه پاشدن اومدن اونم بدون داماد!!
    از استرس خیس عرق میشی تا میری تو سالن و اقوام همه براندازت میکنن و لبخندای مسخره تحویلت میدن..
    خلاصه بعداز کلی حرفای الکی و تعارفات پا میشن میرن و تازه باز کار ما شروع میشه
    جمع کردن آشغالا، شستم ظرفای کثیف، جارو زدم  و جابجا کردن وسایل
    بعد میری تو اتاقت میبینی چه فاجعه ای رخ داده لباسای رسمی تو در میاری با اون همه خستگی شروع میکنی به جمع کردن ریخت و پاشای اتاق شخصیت
    حالا وقتی قراره بریم برا داداشم خواستگاری، خداییش تا نیم ساعت قبل رفتن همه خواب و استراحت میکنن بعد تازه یواش یواش آماده میشیم و میریم و بعد هم راحت برمیگردیم خونه و انگار نه انگار
    خداییش یه سبد گل یا یه جعبه شیرینی چیز زیادی نیست
    خستگی رو از تنمون تا حدی در میاره
    آخه میدونید انقدر که خانواده آقا پسرا اصرار دارن حضوری بیان از نزدیک شرح حال بدن آدم عصبی میشه
    بعضی موردای من پشت تلفن یه مشخصاتی میدن بعد میان خونه یه چیزه دیگه. خب این خیلی زشته چرا مردمو بازیچه میکنید، هان...
    دخترا شما هم خیلی به گل و شیرینی گیر ندید، مهم خوشبختی و شیرینی زندگی مشترکتونه. جای گلا جلوی در تو سطل زباله است و شیرینی هم که چیز خاصی نیست
    مهم معرفته و شعوره طرف مقابله
    برام دعا کنید برا فرداشبو میگم
    با این حساب اشکال از خود (دخترها) شماست که چون به خودتون سخت می گیرید به همون میزان توقع دارید پسرا هم به خودشون سختی بدن!

    خصوصا جلسه اول که  اولین بار و صرفا جهت آشنایی است (و بهتر است اسم جلسه خواستگاری روش نگذاریم) با یک ظرف یا یک بشقاب میوه برای هر کس (که طبیعتا میزان میوه استفاده شده توسط خانواده پسر چیز زیادی نخواهد بود و بقیه برای مصرف خود خانواده دختر می ماند.) و چایی (...) و شکلات های معمولی (که باز هم فوقش هرکس دوتا دونه برداره) تمام می شود

    البته بحث میوه یه استثنا دارد اون هم خانواده هایی هستن که شاید فقط هر موقع مهمونی میرن یا مهمونی دارن میوه می خورن!!!!! (یعنی واقعا اگه خواستگار نداشته باشید میوه تو خونه ندارید؟ D: )

    باز هم تاکید می کنم ... بهتره دخترها و خانواده شان جلسه ی اول ملاقات پسر و دخترو الکی به "خواستگاری" نامگزاری نکنند که بعدا یا کلی مغرور بشن که این همه خواستگار یا دپرس که چرا از این همه خواستگار هیچ کس انتخابشون نکرد ! جلسه اول فقط و فقط جلسه ی "دیدار و آشنایی" است و اگر مقبول طرفین بود تازه پسر "خواستگار" دختر خواهد شد!
    من به شخصه با سخت گیری هایی که برای ازدواج میشه و ادا اصولایی که بعضیا در میارن مخالفم. به نظرم هرکس باید مثل خودش رفتار کنه. من به عنوان دختر اگر برای خودمون هم از فامیلمون مهمون بیاد در حد متعارف باهاش برخورد میکنم خواستگار هم مثل اون. 
    ولی یه مسئله ای هست که اگر آدم برای بار اول میره خونه کسی نباید دست خالی بره!!! لزومی نداره گل+ شیرینی آنجنانی خرید!!!! میشه یه گل معمولی یا یه جعبه شیرینی یا یه جعبه شکلات گرفت. ولی بار اول آدم خونه ی کسی دست خالی نمیره چه خواستگار چه دوست چه فامیل. میشه با 15 تومن قضیه رو جمع کرد نیازی نیس 6--70 تومن پول گل لیلیوم و رز هلندی داد!
    (من خودم آدم بوده خواستگاریم اومده اما دست خالی، و بسیار ناراحت شدم.)
    لیلی خانوم این کار شما تعهد و گذشت و درک بالاتون از زندگی مشترکو نشون میده. ببخشین گفتین کات کردم نفهمیدم منظورتون چی بود. یعنی از اون به بعد دیگه بهش لطف نکردین یا....!!!
    وای لیلی !!!! منم سوختم... چقدر بعضیا پررو اند :|
    واقعا که....

    از همون اول بدونین اونایی که با ظاهربینی میرن جلو خیلی امید به سرانجام خوش نداشته باشن
    خانواده ی دختر به نظرم لازم نیست توی جلسه ی اول خاستگاری که درواقع فقط هم یک برنامه ی آشنایی هست پذیرایی مفصل داشته باشن
    من خودم که حتی یه لباس ساده واسه این مراسم میپوشیدم و پذیراییمون فقط میوه بود که اونم داخل پیش دستی میگذاشتم و براشون میاوردم
    اگه ما بخوایم برای این همه خواستگار هردفعه این همه خودمونو بکشیم که نمیشه
    اون خانواده ی دومادی که به ظاهر نگاه میکنن و پذیرایی ساده ازشون رو بد میدونن اصلا به درد نمیخورن
    چون بدونین سر هرچیزی قراره ایراد بگیرن ازمون و آخرشم عروس بده ما هستیم
    پس از همون اول کار همه چیو راحت بگیرین تا خدا هم یه هم کفوتون رو واستون بفرسته
    الان من با همین پذیرایی ساده ازدواج کردم و شوهرم هم عین خودم اهل تشریفات نیست خدارو شکر

    سلام دوستان

    نظرات همه رو خوندم و همه هم به نوبه خودشون راست میگن

    ولی بخدا دیگه مردم همه به هم شک دارن... یه برخوردایی میکنن که خیلی عجیبه

    من یه خواستگار داشتم که در مرحله اول از مادر و خواهراش خیلی خوشم اومد... عین خودم اهل بگو بخند بودن و گفتن که اصلا توی کار برادرشون هم دخالت نکردن ونمیکنن... ایشالله که همینطوره

    پسره از اول هم کار کرده بود و هم درس خونده بود... مرد کار بود و این برای من خیلی مهم بود ...جربزه داشتن و مرد بودن به تمام معنا...احترام به بزرگتر و نماز و مال حلال و غیرتی بودن و رعایت اون چیزایی که برای من ارزش بود همه اش توی این جوون بود.....  اینا اونقدر باهام خوب حرف زدن و خوب رفتار کردن که منم تصمیم گرفتم بهشون سخت نگیرم...

    گفت دارم کارگاه رو توسعه میدم و پولامو دادم دستگاهای جدید خریدم و پول خرید و طلا و اینارو ندارم.... گفتم صبر میکنیم تا اوضاع تو درست بشه... حتی گفتم از این طلا مصنوعی ها میگیریم همینا که پلاتین هستن و به هیشکی هم نمیگیم ...کی میخواد دقت کنه بفهمه

    گفت نمیتونم خونه بگیرم و باید اجاره کنیم یا بریم طبقه بالای مامانم اینا...گفتم اشکالی نداره ...مادرش یه فرشته بود

    اصلا تا جایی که راه داشت و میشد باهاش کنار اومدم

    میدونید یه روز بهم چی گفت؟ گفت تو چه عیب و ایرادی داری که هر چی من میگم ندارم و نمیتونم باهام کنار میای؟

    منم گفتم عیبم معرفت و شخصیتمه که پول نمیتونه منو اغوا کنه و آدمیت برام مهمتره

    چنان بهم برخورد که از همونجا کات کردم ....آی سوختم

    فهمیدم که به پسر جماعت نباید رحم کرد ... چون آخرش هم تویی که بدهکاری...

    اینم از داستان من..... واقعا حیف من ...واقعا حیف

    آقای محترم شما مثل اینکه دستتون توی خرج نیست! هزینه خواستگار اومدن هر دفعه 100، 150 خرج برمیداره!!!! محض اطلاع بگم الان یک کیلو شکلات مجلسی کیلویی 25 و یک جعبه شیرین متوسط که بتونه ظرف رو پر کنه حداقل 25-30 در میاد!! میوه مجلسی اگر دستتون توی خرج باشه می دونید چقدره!! به شخصه وقتی 100-150 خرج می کنیم توقع دارم طرفم هم برام گل بیاره!
    آها !!! پس اگه شما فقط یه دونه سیب می خورید ،دوتا دونه سیب برای شما و مادر گرامی بذاریم توی یه دونه بشقاب بذاریم جلوتون؟؟؟؟؟ می دونید یه کیلو پرتقال چقدره؟ یک کیلو سیب چی؟؟؟؟دو سه جور میوه با چای که میارن براتون هزینش بیشتر از شیرینی آقای داماد میشه،شما دیگه تمیز کردن خونه و زحمتی که برا خانواده عروس هست در نظر نگیرید. اتفاقا شما دستتون تو خرج نیست.... مگه دو کیلو شیرینی چقدر میشه که خرجتون بالا میشه؟؟؟
    متاسفانه دخترا دنبال قاتل بروسلی می گردن !!!!
    اولا با نظرات نیما موافقم ...
    دوما خانم ساحل دستتون تو خرج نیست که یک دسته گل رو با چند تا دونه میوه و یه چایی مقایسه می کنید (مگه مدعوین یک جلسه خواستگاری چند کیلو میوه می خوردن که میگید با این اوضاع گرونی میوه!!! )
    سوما جلسه اول (به شرط عدم آشنایی قبلی) می تونه فقط یک جلسه ساده آشنایی و دیدن همدیگر باشه ؛ که هرچند بهتره یک شیرینی ساده همراه باشه اما اگر هم نبود نباید با کلا خود طرف و خاندانش رو زیر سوال برد که بویی از روابط اجتماعی نبردن!!!! 
    اگر جلسات رسمی و جدی تر شد اون وقت گل و شرینی هم کامل تر خواهد شد!
  • پسری با لباسهای ناجور!
  • تیتره پستو ک خوندم گفتم الان چ درد دلی می خواد کنه این دختر خانم قصه ما!
    ست لباس؟! گل و شیرینی؟! 
    تو رو خدا یه ذره بزرگ شید. «درد» دلتون اینه؟ نگاهتون از این فراتر نمی ره؟
    خوب عزیزم اگه دغدغت ست بودن لباسو رنگه جورابه ردش کن بره. این که دیگه گریه نداره...
    آقا نیما،از اون حرفابودا
    یعنی چی که توقعمون بالاست،به قول ساحل شما هم خواستگاری رفتین توقع میوه شیرینی چای نداشته باشین والاع

    مرسی از راهنمایی خوبت ستاره جون.


    راستی منتظر نظریه های شاه دامادت راجع به ازدواج هستم...

    آقا نیما !! همونطور که اون پسره هر روز میره خواستگاری،برا دخترا هم هرروز خواستگار میاد!!! میشه بگی هرروز خواستگار میاد دیگه پذیرایی نمی خواد؟؟ توی این اوضاع گرونی میوه ؟؟ حالا لازم نیست خیلی گرون باشه،ولی دست خالی زشته.....
    دامادی که با لباس نامتعارف میاد علتش فقط این نیست که ایشون سلیقه نداره بلکه باید گفت مادرش و خواهرشم سلیقه ندارن که اونو اون شکلی فرستادنش خواستگاری! 
    چقدر شماها حساسین!  موارد مهمتری هست که باید بهش دقت کرد. این چیزا سلیقست. اون بنده خدا این شکلی لباس پوشیدن واسه خودش خوشگل بوده واسه شما نه!  همونطور که ممکنه چهره شما هم واسش خوشگل باشه ولی برای دیگری نه!
    ببینید قبول دارم بردن گل خوبه اما اینم در نظر بگیرین که اون پسر بیچاره کلی میره خواستگاری اگه قرار باشه همه جا بخواد انقدر هزینه کنه که نمیشه....  قبول دارم خانواده دختر هم زحمت میکشن و هزینه میکنن اما اینم درنظر بگیرین که با همین رسم و رسوماته که داریم ازدواجو برای جوونا سخت میکنیم.....  برای جلسه خواستگاری میگین حتما باید گل باشه، توی خرید عقد میگین حتما باید فلان چیزم اونطوری باشه، شب چله میگین باید فلان چیزو حتما برام بخری، روز عروسی میگین آرایشگاهم باید فلان جا باشه، تالارم فلان جا باشه، لباس عروسم فلان باشه و...  بعد میگن چرا پسرا تن به ازدواج نمیدن!  خب همین توقعاتو دارین که پسرا به سمت روابط نا مشروع کشیده میشن دیگه والاع!
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">