خواستگاران

سلام.
این وبلاگ شرح حال خواستگاراییه که به خودشون زحمت میدنو پامیشن میان خونمون برای امر خیر و گهگاهی مطالب نسبتا مفیدی که شاید برای مجلس خواستگاری به دردتون بخوره!

آدرس وبلاگ قبلی من: http://khastegara.blogfa.com

دغدغه!

دوشنبه, ۴ اسفند ۱۳۹۳، ۱۱:۲۳ ب.ظ

با توجه به این آمار چند تا مساله اینجا مطرح میشه:

اول اینکه چقدر دختر پسرهای در شرف ازدواج دغدغه این مساله رو دارن و نمیخوان ساده از کنارش بگذرن چون نمونه های زیادی حتی بدتر از اونچه من در مطلب مربوطم گفتم اطرافشون دیدن و متوجه پیامدهای خیلی بدش هستن و بعد اینکه چقدر در کشور ما به این مساله کم توجه شده و متاسفانه همیشه یه خط قرمز وحشتناک دورش کشیدن در حالی که نیاز طبیعی همه انسان هاست مثل نیاز به آب و غذا... وقتی شما واژه "گرم مزاجی و سرد مزاجی" را در گوگل سرچ می کنید اولین وبلاگ، وبلاگ من هست یعنی بقیه جاها هم آن چنان بهش نپرداختن و شما نهایتا هم با گشتن در سایت ها نمی تونین به جواب خوبی در این راستا برسین که آقا جون منی که میخوام شرعی و رسمی جلو برم و نهایتا با چند جلسه خواستگاری و چند دفعه بیرون رفتن ازدواج کنم از کجا باید بفهمم طرفم گرم مزاج هست یا سرد مزاج... در واقع باید ریسکی جلو رفت! و من کاملا دغدغه همه شمارو میفهمم. از این جهت دوست دارم بتونیم اینجا در یک جمع گرم و صمیمی فضای متفاوتیو ایجاد کنیم و بیشتر به این مساله بپردازیم تا نهایتا به یه راهکار کاربردی خوبی برسیم.

حالا تو این پست میخوام نظرتونو در مورد بررسی این مساله بپرسم و اینکه به نظرتون با طرح چه سوالایی میتونیم به یه نتیجه خوبی برسیم و اگر کسی اطلاعات مفید و یا تجربه خوبی در این راستا داره در اختیارمون قرار بده تا همه استفاده کنیم.

 

 

 

  • ستاره بانو

نظرات (۱۵)

خخخخ
من قبل ازدواجم فک میکردم سردم شوهرم فک میکرد گرمه
الان واسه جفتمون برعکس شده!!!!!
مرسی عالی بود
من یه مدت با خانمی عقد کردم که در دوران نامزدی پس از 2 ماه به علت اختلافاتی که با خانواده اش داشتم منجر به طلاق شد در دوران نامزدی من خیلی گرم و آتیشی بودم و بسیار گرم مزاج بودم  ولی بعد از طلاق احساسم نسبت به جنس مخالف به دلیل کینه ای که در ازدواج پیدا کرده بودم  کم شده بود و میل جنسی ام کمتر شده آیا من سرد مزاج شده ام
سلام گلم، من هنوزم مجردم از چند سال پیش همراهت بودم الانم بعضی اوقات میام ببینم چه خبره
یه چیزی که منو اذیت میکنه اینه که کسانی که میان خواستگاری اگر از من خوششون نیومده میوه نمی خورن انگار که اگر میوه بخورن باید حتما وصلتی سر بگیره؟!!!!!!! نمیدونم این کار بسیار ناپسنده
پیشنهاد می دم که این مطلب رو بزاری تو وبلاگ شاید آقا پسری بخونه یا خواهری که برا برادرش میره خواستگاری بخونه ...و این عمل تکرار نشه و این فرهنگ غلط تا حدودی جلوی پیشرفتش گرفته شه
سلام و درود

Marital-infidelity

20 مورد از اشتباهات زناشویی همراه با توضیحات در این مطلب آمده است.


برگرفته شده از essa.ir
به نظر من در مورد پسرها تا حدودی از رفتارشون میشه فهمید. به قول بعضیا میگن کاری نمی کنه اما با نگاهش داره میخوره طرف رو!
اما راه منطقی و مطمئن تر برای پی بردن به این موضوع، مشاوره ازدواج هست که به نظر من بدون مشاوره قبل از ازدواج، ازدواج کردن اشتباه بزرگیه. و برای مشاوره هم باید از مراکز معتبر مثل مراکز دانشگاهی استفاده کرد. تست هایی در این زمینه وجود داره و مشاور هم آبدیده ست و میتونه کمک زیادی بکنه. ارزشش رو داره.

خوشبخت باشید!
گرم مزاجی و سرد مزاجی علل داره! اول اونا باید شناسایی بشن.
اگر جسمی و بیماری مثل هورمون ها اختلال های بدن و مریضی که بعد از تشخیص پزشک دارو میدن دوره درمان داره. در اصل بیماری ناشی از بیماری دیگست.
اگه اختلال روانی و روحی باشه باید با تشخیص مشاور و روانشناس یا روانپزشک درمان بشه. مثال:
کسایی که در کودکی یا قبلا در هر سنی دچار خاطره بدی باشن (مثل تجاوز و ...) سرد مزاجن چون از لحاظ روانی تنفر دارن مشاوره کمک میکنه به خوذشون و همسرشون (این بدترین نوعشه)
کسایی که بخاطر اعتقادات مذهبی، طرز تفکر، احساسات و ... سرد مزاج شده. --> مشاوره و روانشناسی
و مدلهای زیادی از این قبیل هست
دلیل دیگه علاقه کاذب به طرف که بیشتر در پسرهام  دیده میشه (در دخترهام هست به نسیت کم از لحاظ مزاجی!). مثلا فکر میکنه وای این تهشه و ... بعد چند جلسه زده میشه. حالا اگه اینها بعد ازدواج بفهمن مطمینن مشکلات زیادی پیدا میشه. در اصل همون اصل چشم بسته کاریو شروع نکردنه. ازهم زده و سیر میشن و نسبت به هم سرد.
پس دلیل باید پیدا بشه با مراجعه به پزشک یا مشاوره (اونجا میگن مشکل چیه) بعد درمان شروع بشه.
بدونیدسرد مزاجی یه مشکل و بیماری و باید درمان بشه. گرم بودن بطور طبیعی یه امر زیبا و خوبه. برعکس تفکرات خیلی از انسانها.
نکته بعدی اینکهکسایی که سرد مزاجن چندین برابر بیشتر امکان دارند که به طرف مقابل خیانت کنند.
و درکل بقول دوستمون همه گرم مزاجن مگه خلافش.
لطفا به محملات نوع تغذیه و این چیزای 2000 سال پیش گوش ندید. درسته نوع تغذیه میتونه شما رو آماده و داغ کنه یا آتیش کم کنه برای 1 یا 2 ساعت یا چند ساعت درکل اما با مساله سرد مزاجی لطفا قاتی نکنید و اصلا ربطی نداره.
برای فهمیدن سردی یا گرمی همون سوال از طرف که به رابطه جنسی چقدر اهمیت میده یا مهمه براش بهترین راهه و اصولا کسی نمیاد دروغ بگه در این مورد. راه های بعدی شناخت و انجام رابطس.
و مشکل ما تو ایران نبود آموزش صحیحه. و جالبه که درصد بالایی از مراجعه کننده ها در اصل سرد نیست و فقط تصور میکنن که سردن، چون روش درست رابطه رو نمیدون و کلی ادعا دارن که واردن. مشکل اینه نمیتونن ازهم لذت برن (با اینکه به هم علاقه مندن) و میخوان صرقا رابطه بهشون حال بده و بره.
پس زود فکر نکنید کسی واقعا سرد مزاجه اصولا بلد نبودن مشکل اصلیه!
اگر ممکن هست یه سری نشانه های مشخص و قابل پخش رو هرکسی که تجربه واقعی و اگاهی مناسب داره بنویسه استفاده میکنیم.
اونایی که قبلا انجام دادن باید بگن

ولی سوال من اینه که اولش در مورد خودمون دقیق به نتیجه برسیم!
چون خیلی ها فکر میکنن که مثلا گرم یا سردن در حالی که ممکنه تحت شرایط تجرد اینجوری باشن و بعد ازدواج و در عمل حقیقت چیز دیگه ای باشه

تجربه دارا راهنمایی کنن

سلام به دوستان

راستش مساله مهمیه و باید در دوران قبل از ازدواج خجالت رو کنار بذاریم و بپرسیم


البته بهتره که آقایون مطرح کنن...نمیدونم ها ... ولی من اینطوری راحتترم که پاسخ بدم نه اینکه بپرسم

آخه میترسم منو به عجله داشتن متهم کنن یا به هوس زیاد داشتن


اتفاقا من یه خواستگار داشتم که خداروشکر خودش مطرح کرد و منم فهمیدم که ایشون خیلی گرم هستن و من به اون اندازه میل جنسی ندارم

کمی که گذشت و تونستم خوب فکر کنم دیدم که نه نمیتونم پا به پای ایشون جلو برم و ممکنه ناراحتش کنم


البته مسایل دیگه ای پیش اومد که ایشون مجبور شدن برن یه شهر دیگه و نشد ازدواج کنیم...گرچه منم نمیخواستم قبول کنم


راستش من میخواستم بپرسم مشاور میتونه کمکی کنه


که البته حوا جون اشاره کردن .... ازش ممنونم


تشکر از مدیر وبلاگ



همونطور ک تو پست مورد بحث گفتم، همه گرم مزاجن مگر این که خلافش ثابت بشه!
  • فروهر وَ فرداد
  • برید پیش ازین دکترای طبع سر د و گرم به اونا بگید ازین سوالا براتون طرح کنه ببرید خودتو ویرایشش کنید بعدا بپرسید

    پاریسکافه بار را هم در گوگل سرچ بفرمایید
    البته دقت کنید بین زمان ارسال این مطلب و ارسال مطلب بعدی چند روز فاصله وجود داشته! اینطور آمار دقیق تری به دست میاد!
    سلام عزیزم..
    من خودم طی دوران آشنایی وقتی رفتیم مشاوره به مشاور  به صورت خصوصی گفتم این موضوع برام مهمه و کمک کنه تا همسرم رو کشف کنم 
    و مشاور هم واقعا کمک کرد و به این نتیجه رسیدیم که هردومون مثل هم
    گرم مزاجیم و این خیلی خوب بود
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">