خواستگاران

سلام.
این وبلاگ شرح حال خواستگاراییه که به خودشون زحمت میدنو پامیشن میان خونمون برای امر خیر و گهگاهی مطالب نسبتا مفیدی که شاید برای مجلس خواستگاری به دردتون بخوره!

آدرس وبلاگ قبلی من: http://khastegara.blogfa.com

خواستگار خنثی 2

دوشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۲، ۱۲:۱۰ ق.ظ

سوالامو رو یه برگه کوچیک نوشته بودمو کنار دسته مبل گذاشتم که البته ندید بعد یهو دیدم خودش یه برگهA4  تاشده از جیبش درآورد که دوطرفش پر از سوال بود! گفت من سوالامو نوشتم، اونوقت منم خودمو لو دادم که میخوام تقلب کنم از رو برگم!

از کار شروع کردیم، چون من هنوزم راجب کارش درست نمیدونستم، بهتون گفتم که یکی از مدیرای یه سایت خبریه که البته مدیر که نه چون تو سایت اسم شونصد تا مدیره! نمیدونم چرا ولی من خیلی کار حسابش نمیکنم، آخه از تو خونه این کارو میکنن و به نهادی هم وابسته نیست که حقوق بگیر باشن! باز توضیحاتی دادو گفت که البته چند نفر از اشخاص خاص پیشنهاد همکاری با سایتو دادن که فعلا درحال بررسی هستیم.

بعد رفتم سراغ بحث رفت و آمدا و روابط اجتماعی! آخه سری قبل خیلی روش تاکید کردو براش مهم بود!

بعدم راجب اعتقادات مذهبی، ادامه تحصیل من، که باز پرسید تحت هر شرایطی میخواین ادامه تحصیل بدین حتی اگه شهر دیگه ای قبول بشین؟ و راجب کارمو محیط کارم که گفتم دوس دارم همسرم بهم اعتماد داشته باشه که البته وقتی بحث کار اون شد اونم گفت منم متقابلا دوس دارم همسرم بهم اعتماد داشته باشه که من گفتم به قول مامانم همیشه بهم میگه "من به تو اعتماد دارم به جامعه اعتماد ندارم!" :D و اینکه من خانومارو میشناسم که چه کارایی میکنن!!

گفت پدرتون چه جوری به شما پول میدن؟ گفتم هفتگی! مبلغ خاصیه؟ بله! میتونم بپرسم چقد؟ نه!! حدودشم نمیتونین بگین؟ مبلغ خاصی نیس! (از الان بدونه که چی بعدا دردسر میشه!) پرسید شده تو موقعیتی باشین که پول کم بیارین؟ آره! یه بار پول تاکسی نداشتم بدم! چیکار کردی؟ پیاده رفتم! کلا یه جورایی فک کنم میخواست ببینه زیادی لای پرقو بزرگ شدم یا نه! انگار نگران بود!

راجب لجبازی پرسید گفتم یه خورده هستم!

- اهل کادو دادن هستین؟

- به دوستاتونم کمک میکنین؟

- نظرتون راجب استقلال زن چیه؟!

- اگه همسرتون نقطه ضعفی داشته باشه چیکار میکنین؟

- تا بحال شده موقعیت پدرتونو به رخ دیگران بکشین؟!

- شما به عشق اعتقاد دارین؟! :|

- احساساتین؟!

- چیزیو بخواین پافشاری میکنین؟

و.... به اندازه 2 ساعت حرف (فک) زدیم! راجب اخلاق، مشورت، برنامه ریزی، وابستگی، روابط، احترام به خانواده، سفر، اوقات فراغت، مطالعه، ورزش و سوالاتی که منو تو شرایط مختلف قرار میداد! گفت اتفاقی افتاده که یه مدت افسرده باشین؟ یکم فکر کردم گفتم نه بعد سریع گفتم بله! یه بار شدم که پرسید چیکار کردی؟

نهایتا گفت نظر کلیتون چیه؟ سریع گفتم که باید فکر کنم! هرچند که خوب بود ولی نگفتم که پرو نشه!!

آخر سر گفتم فقط میمونه یه مساله ای که اگه قضیه جدی بشه باید بگم، نگران شد، گفتم مساله ای نیس فقط برای اینکه از اول روراستو صادق باشم!! (قضیه نامزدیم) نمیدونم کار درستی کردم یا نه! فقط خواستم یه زمینه ای و آماده کرده باشم که جلسه بعد اگه بهش گفتم نگه چرا هیچی نگفتی! فکر کنم بدجور ذهنش درگیر شده! گفتم شاید مادرش زنگ بزنه بپرسه ولی هیچی راجبش نگفت، شایدم اصن به مادرش نگفته حالا باید خودم بهش خیلی عادی بگم!

خیلی تردید دارم! با چیزی که همیشه تو ذهن من بوده زمین تا آسمون فرق داره ولی اخلاقیاتش به نظرم خیلی شبیه خودم اومد! تحصیلاتو کارش اصلا اون چیزی که من همیشه میخواستم نیس ولی فعلا رو اخلاقش فوکوس کردم! ولی مشکل اینجاست که راجب اخلاقش واقعا چیزی نمیدونم با 4تا سوال جواب که نمیشه اخلاق یکیو فهمید! دلم میخواد فقط از اخلاقش مطمئن شم بقیشو میگم مهم نیس توکل بر خدا! از غد بودن مردا متنفرم یه بارم ضربشو خوردم، اینکه غد نباشه برام خیلی مهمه ولی با حرف نمیشه فهمید! :( خلاصه بدجوری گیر کردم! قبلا اینقد نگران نبودم ولی الان بیشتر از اون چیزی که فکر میکردم نگرانم، نگران از اخلاقش، ترس از اینکه باز با یه مرد غد و لوس مواجه بشم!

مادرش گفت اگه مساله ای نیس یه جلسه برن بیرون.. پیشنهاد خوبی بود چون واقعا دلم میخواد خارج از چهارچوبه خواستگاری ببینمشو حرف بزنیم... البته به پیشنهاد مادرجان قرار شد که یه جلسه بره دانشگاه با پدرم مردونه صحبت کنن... هرچند خیلی امیدی به نتیجه بخش بودن این صحبت ندارم چون پدرجان خیلی فاز گیری نداره و سوالای سخت و تخصصی نمیپرسه.. مادرجان بهش گفت باید خیلی جدی و بدون رودرواسی هرچی میخوای بپرسی، راجب کارش حتی اینکه چقد حقوق میگیره، شما بپرسی عیبی نداره، راجب خونه که میخواد چیکار کنه، مثلا ببینی از پس اجاره خونه های الان برمیاد (چون خونه نداره)، اینکه چیزی پس انداز کرده و ... احتمالا 3شنبه میره، میخوام یه لیست سوال واسه پدرجان طراحی کنم بدم بهش چون مطمئنم خودش چیز خاصی نمیپرسه! گفتم بابا برعکس سری قبل که هرچقد راحت گرفتی این سری باید سخت بگیری، راحت دختر به مردم ندی! مردم قدر نمیدونن!!

* به نظرتون پدرجان چی و چه جوری بپرسه ازش؟

   چندتا سوال اساسی میخوام! راهنمایی بفرمایید تجربه دارا :(

  • ستاره بانو

نظرات (۳۹)

ستاره جون اینکه خونه نداره مهم نیس الان کدوم جوون اول زندگی همه چی داره؟؟
اگه خونوادش ساپورتش میکنن خودشم پسرفعالی هس نه نگو
بعدشم باهم بریدبیرون یارفت وامد خونوادگی داشته باشین تابااخلاقاش بیشتراشنابشی
ی چی دیگه ازپسره هم بایدخوشت بیاداگه به دلت نشست ممکنه بعد   ازدواج هم نشینه.البته این نظرمنه دوستم.
شما از تقید به نماز و وروزی حلال مطمئن بشید دیگه مشکلی نیست
ما معمولا mp3 رو میذاریم توی سبد گل کنار مبل!!!
بچه ها نگران غیراخلاقی بودنش بودن، من پرسیدم گفتن شما چون قصد سوء استفاده نداری مسآله ای نیست و نیازی نیست اجازه بگیرین

والا سر یکی از جلسه های خواستگاری، پدر من، آقای خواستگار رو انقدر سوال پیچ کرد که من خنده م گرفته بود. آخه من به پدرم گفته بودم در مورد شغلش و اینکه تا الان چی کار کرده (سال به سال) سوال کنه، و پدرم مثل یه آقا معلم سخت گیر و خوووووووووب، با جزئیات تمام و ریز به ریز همه چی رو از آقای خواستگار پرسید.

ما هم در مورد آینده ی شغل اون شک داشتیم و آقای خواستگار هی جواب های کلی میداد، ولی خب این موضوع خیلی مهمه. بگو قضیه کار و امنیت شغلی و آینده ی شغلی رو با دقت زیاد بپرسه.

به نظر من در مورد کارش جدی تر سوال کنید.

خونه که نداره، حداقل سرمایه باید داشته باشه تو این دوره زمونه.

خانواده ش چقدر میخوات ساپورتش کنند.

بلند پروازی و آرزوها و هدفش چیه توی زندگیش؟

میخواد به کجا برسه؟ (دو سال دیگه، 5 سال دیگه، 10 سال دیگه)

1 سلام
2 دکتر گلزاری رو فراموش نکنید. 
3یکی از خواننده ها گفته بود خیلی دور از آرزوهاتون کسی رو انتخاب نکنید. حرف سنجیده ایی بود واقعا. اگر فکر می کنید آرزوها تون خیلی بلنده پس هنوز آماده نیستید. 
4 در هر صورت آرزوی خوشبختی وموفقیت
5 L-2a
6خدا نگهدار
من به صنایع خونده ها ایمان دارم! فقط یه مهندس صنایغ می تونه آخرین پست این وبلاگو رقم بزنه!!
سلام عزیزم  فقط تنها چیزی که میتونم بگم با کسی که خیلی از رویاهات دوره ازدواج نکن نه که بخ ان از نظر احساسی بگم چون تو روانشناسی هم همینه ... بعدها خیلی خوشبختی اما شاید زندگی روتین و دور از رویاهات برات سخت بشه یکی لز دوستان خودم همین شد با کسی ازدواج کرد که کمی با تصوراتش فرق میکنه  عزیزم رفت و آمد کن و برید خونشون نگران نباش
چه موقعیت سختیه ستاره جان
راجع به شغلش در اینده حتما بپرسین چون میگی خونه هم نداره یکم ادم نگران میشه
اگر شغل خوبی داشته باشه در اینده حتما میتونین به زودی خونه داربشین :)
سلام ستاره جان
ایشالا هر چی خیره پیش بیاد. نگران نباش...
خیلی مشتاقم بدونم با چه لحنی گفتی و برخورد ایشون چطوری بوده.
دفعه بعدی نامزدی و بگو.. چون اگر زیاد بگذره یه جور دیگه ناراحت میشن فکر میکنن خاستی پنهون کنی تا وقتی که علاقمند بشه.. اما جلسه سوم که همین دفعه هست بگی زمان مناسبیه
سلام. انشاالله هرچی خیره برات پیش بیاد و خوشبخت بشی.
همسر من برای تحقیق از دامادمون،یه بار باهاش رفت بیرون و گذاشت اون رانندگی کنه و هرجایی که مایله برن! علاوه بر سوالاتش، از انتخاب محلی که رفتن و از سبک رانندگیش و نکات دیگه که بیرون از خونه میشه فهمید، خیلی چیزا دستگیرش شد.حتی از میزان توجهش به نماز اول وقت.
ضمنا مسائل مالی رو بهتره پدرا سوال کنن و زیاد جالب نیست که خود دختر یا مادر وارد این قضایا بشن.
سلام عزیزم؛به پدر بگو ازش بخوان جیبهاش رو خالی کنه ببینند چی از توش درمیاد و آقا چند مرده حلاجه
باید ازش زهر چشم بگیره:)))))))))))
سلام ستاره جون
امیدوارم هر چه به صلاحته اتفاق بیوفته
به نظر من اگه از اخلاق و ایمانش مطمئن شدی و اینکه اهل کار  و تلاش هست، با توکل به خدا جواب مثبت بده
آخه ازدواج مثل هنونه دربستست... تحقیقاتتو بکن اما تا وارد زندگی نشدی نمیشه فهمید چجور آدمیه...
ستاره توکل کن به خدا... از اون مدل توکلا که خودتو بسپری به خودش و بگی خدا هر چی تو خواستی... مطمئن باش خدا بهترینو برا بندش میخواد
امیدوارم بعدا که ازدواج کردی(با هر کی که لیاقتتو داره) بیای و از خوشبختیت بنویسی
سلام
من قبلا با نام کاربری باران براتون کامنت گذاشتم ولی متوجه شدم که این اسم تکراریه اسمم رو تغییر دادم.
متوجه نشدم شما قضیه نامزدیتون رو به ایشون گفتین یا نه؟و واکنششون چی بوده؟
در مورد پدرتون هم باید بگم گاهی در یک خونه ممکن همه اعضای خانواده در زمینه تحقیق کردن یا پرس و جو از آقای داماد خیلی تبحر نداشته باشن بنابراین فکر نمیکنم این مسئله رو با تحت فشار قرار دادن پدرتون حتما بتونید حل کنید بلکه میتونید در این کار از شخص دیگه ای که مهارت بیشتری در این زمینه داره کمک بگیرین.یادم میاد گفته بودین
برادر هم دارین گاهی برادر ها در این زمینه بهتر میتونن کمک کنن .چرا از برادرتون کمک نمیگیرین؟
  • طهورا عاشق
  • من نمیدونم چه سوالاتی پدرتون باید بپپرسه ولی در مورد خودت اول خودت رو خوب بشناس ببین از چه اخلاقی خوشت میاد از چه اخلاقی متنفری منم مث خودت از آدم مغرور متنفرم جوری که یه لحظه نمی تونم تحملش کنم همینطور از آدمای غریبه پرست بیزارم بعدم ببین چه اخلاقایی یا رفتارایی هستن که واست قابل تحمل یعنی حاضری به خاطر چیزای خوب طرف اونا رو ندیده بگیری یه لیست تهیه کن بعد ببین به چه سوالات و چه حرفایی میتونی ببینی طرف مقابلت کدوم اخلاقیات رو داره اون آقا یدونست که آدم اجتمائی میخواد و ازت راجع به این موضوع سوال کرد تو هم باید یه چنین کاری بکنی
    سلام ستاره جان
    واقعا برات خوشحالم. ایشالا اگه خیره قسمت بشه
    ستاره جان من همین جدیدا یه موردی که دقیقه ۹۰ پیش رفته بود٬ به هم خورد :(
    ولی واقعا از شنیدن جریان های خواستگاری های بقیه و داستان خوشبخت شدنشون خوشحال میشم:)
    ایشالا به زودی هرکسی که قسمتشه ازدواج کنه
    منم همیشه وبلاگت رو میخونم. بوس
    فقط لطفا جزئیات رو بگو. هرخبری شد هم ما رو بی خبر نذار :)
    و یک انتقاد ...

    اگر درست متوجه شده باشم بدون اطلاعش صدارو ضبط کردید!

    این کار از نظر اخلاقی کار درستی نیست و بهتر بود از او برای این کار اجازه میگرفتید!
    خوب غد بودن روی مثلا مشورت پذیری خیلی اثر مذاره ... باید میزان مشورتش رو با دیگران افراد ، افراد مورد مشورت (اینکه خانواده هستن یا دوستان و یا بزرگترها و یا هیچ کس) ، میزان پایبندی به نظرات دیگران و این مواردو سوال کنن !

    ضمنا یک روش بسیار کارآمد در سوال اینه که مشکلاتی که گمان میکنید در زندگی ایجاد میشود رو تبدیل به مساله کنید و بپرسید ... مثلا همون مسائلی که در نامزدی قبلی (که آخرش ما به اصل موضوع پی نبردیم) پیش اومد رو به صورت سوال (و اگر شد سوال القایی یا همان معکوس) بپرسید

    "ترین ها" خیلی میتونه دیدگاه های طرف رو نشون بده ... حتی ازش تعریفی از غدترین افراد ، بی اخلاق ترین و ... ترین ها رو بپرسید!


    سلام ابجی

    هنوز که معلوم نیست چی بشه ولی من از الان بهت تبریک میگم که اگه شد من اولین نفری باشم که تبریک گفتم !!!

  • جودی آبوت با موهای مشکی
  • من تقریبا 136تا سوالاى جور واجور دارم ولى خودم که لالایى بلدم خوابم نمیبره راستش!!خعلى سخته.اصلا نمیشه از طریق سوال و جواب شناخت.حالا اگه تونستى بفهمى چه جورى میشه فهمید غد هست یا نه به ما هم بگو
  • جودی آبوت با موهای مشکی
  • مشاوره برین باز.

    نامزدی قبلی مگه عقد بودین؟

    نامزدی معمولی رو ک لازمه به نظرت بگی؟

    پاسخ:
    نه عزیزم صیغه محرمیت فقط
    آره عزیزم بگیم بهتره ;)
    سلام
    راجع به برنامه اش برای کار در آینده؟
    راجع به اینکه دخترش میخواد تا هر مقطعی درس بخونه و اگه بخواد کار کنه.
    کامل حتی چیزایی که میدونین رو هم بپرسه!
    کار-سربازی-تحصیلات
    برنامه برای زندگی در آینده؟
    دغدغه هاش؟
    مسائل سیاسی و جهت گیری هاش؟

    پدر باید بیشتر خصوصیان مردونه رو بفهمه.اونایی که من و تو نمی فهمیم
    سوال رو که هرکی میتونه بپرسه...باید ببینه چه قدر محکمه.سرسخته.آیا هر حرفی رو سریع قبول میکنه و از این دست
    حالا من یه سوال دارم.آیا باید این موضوع نامزدی رو حتما بگی؟

    به نظرت اگه یه نفر یه خواستگار سمج داره که با هزارتا جواب منفی بازم نمیره.این و باید به خواستگار جدید گفت؟
    ستاره جون ب نظر من ک من من نکن(اگه خوب بودن)چون از کجا معلوم بار بعد بیان و پیگیر باشن و ناز بکشششن؟!!!!!!
  • دختر بیکار
  • عزیییییزم ان شالله که هر چی خیر و صلاحته همون بشه ،مرسی که مارو هم در جریان میزاری ،واقعا به من یکی که خیلی کمک میکنه مخصوصا  الان ،بازم ما رو در حریان بزار دوستم !!در مورد سوال اساسی هم شرمنده خودم کلی احتیاج دارم ؛)
  • فروردین/ بهار
  • چه سوالای خوبی ازت پرسیده، آفرین. بقیه خواستگاراتم ازین سوالا می پرسیدن؟
    من نمی دونم چرا خواستگارام انقد دست دست می کنن که خودم مجبور میشم شروع کنم و اغلب بیشتر من سوال می پرسم و اونا نظر خودمو راجب سوالای خودم می پرسن!
    راجب سوال پدر من تجربه ای ندارم. فکرم نکنم در من بتونه سوال های خوبی بپرسه، احتمالا از زماتی که برای من کشیده میگه و از طرف می خواد با من خوب تا کنه!
    سلام.ایشالا خیر باشه.
    باحرف اون کسی که گفت ده جلسه صحبت کردن بعد بهم خورده موافق نیستم.
    چون خود ما،چهارجلسه باهم حرف زدیم...و الان باهم هیچ مشکلی نداریم!(ماشاالله!)
    به هردو طرف بستگی داره.اینکه از روی صداقت حرف بزنن یا نه.اینکه چقدر باهات رو راست باشه.
    البته نمیگمم که تا یکم مثبت شدی بله رو بگو.اگه 75 درصد مثبت بودی اونوقت بله رو بده!چون تو باهیچکس یه جور نیستی.تو خاصی.من خاصم.همه برا خودشون خاصن.
    رفتار مشترکا رو بذار کنار ببین زندگیت براساس اون میچرخه یانه.و رفتار مختلفا رو بذار کنار ببین ممکنه تو زندکیت اختلاف بوجود بیاره یانه.
    اینجوری میتونی یه تصمیم منطقی بگیری.:)
  • ستاره دوست ستاره
  • سلام میتونی شب زنگ بزنی خونمون  پدر جان با پدرجان بنده حرف بزنن:D

    ستاره با قدش مشکلی نداشتی؟
    اگر برات مهمه از الان در نظر بگیر 
    پاسخ:

    چند سانت بلندتره البته همیشه دوس داشتم 180 به بالا باشه ولی میگم مهم نیس ;)

     

    ایشالله که خیره
    شوهر کردی مارو فراموش نکنیا
  • تا خاتم عشق
  • برات دعا میکنم عزیزم. ایشالا اون چیزی که برات خیره اتفاق بیفته
  • یه ستاره ی دیگه!
  • به نظرِ من خودت ازش بخواه تعریف کنه از بچگیش تا حالا!! 
    کجا بوده چیکار کرده و اینها ... 
    مطمئناً اگه بدونی گذشته اش چطوری بوده میتونی حدس بزنی آدم سختکوشی هست یا نه ... 
    بعدشم حتماً حتماً حتماً چندین جلسه برید بیرون ... 
    نه فقط قدم زدن و پارک رفتن و اینا!
    برید خرید کنید ... برید شهربازی حتی! ...
    و خلاصه تو موقعیت های مختلف بررسیش کن :) 

    سخته اینو بگم ولی تو آشناهامون داشتیم که ده جلسه حرف زدن ولی 6 ماه بعد از عقد از هم جدا شدن ...
    هیچوقت به این امید که طرفت رو عوض میکنی باهاش وارد زندگی نشو ... 
    سلام گلم وای ستاره جون ازدواج خیلیییی سخته ایشالا هرچی صلاحه پیش بیاد..
    کلا باید رودربایستی رو بزارن کنار.  جنگ اول بهتر از صلح آخره!

    شکوفه مگه جنگه؟! :))
    اوه بابای من دهن شروین و سرویس کرد تا حدی که روز بله برون در گوشم گفت دیدی بالاخره گرفتمت!! حالا اینجوری شده... دیگه پدرا اسون بگیرن که هیچی دیگه....

    به بابات بگو ترجیحن حالشو بگیره :)))) بگه از اول بگو چیکارا کردی.. بعد مو شککافی کنه در همه موارد مچ شو روو کنه! 
    بابای من کلن انگار دنبال قاتل بروسلی بود :))))))
    در ضمن پیشنهاد میدم خیلی مایل خودتو نشون ندی. ترجیحا اگه مطمئنی برمیگردن یدفه مِن مِن کنین و جواب رد بدین :D
    خیلی تووی شخصیت دختر تاثیر داره ;)
    راجع به پلن آتی ش و اینکه به نظرش چقدر دیگه به اون خاسته هاش میرسه و ایکه چ کارایی برای تحقق اونا میخاد بکنه.....
    راجع به توانمندیش در مدیریت بخصوص مدیریت اقتصادی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">