خواستگاران

سلام.
این وبلاگ شرح حال خواستگاراییه که به خودشون زحمت میدنو پامیشن میان خونمون برای امر خیر و گهگاهی مطالب نسبتا مفیدی که شاید برای مجلس خواستگاری به دردتون بخوره!

آدرس وبلاگ قبلی من: http://khastegara.blogfa.com

چی بگم؟ چی بخونم؟

چهارشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۲، ۰۲:۵۱ ب.ظ

هرکدوم از ما مسلما پارامترهای مهمی تو زندگیمون داریم، حد و مرز و باورهایی داریم، برنامه ای داریم واسه خودمون! ولی در حد اینکه خودمونو قانع کنیم! پس اول از همه به نظرم باید وقت بذاریمو راجبشون فکر و مطالعه کنیم!

مثلا طرف میپرسه اعتقادات مذهبیتون چه جوریه؟! من معمولیم! نه اینوری نه اونوری! بابا این چه جوابیه! یه آدم تحصیل کرده که نباید اینجوری جواب بده! بشین قشنگ فکر کن، رو کاغذ بنویس! همین مسائل خیلی عادی که شاید به چشمت نیاد! بعد قشنگ جمله بندی کن! راجب بعضیاش مطالعه کن! که اصن مثلا چرا باید اینو قبول داشته باشم! که وقتی میگی بتونی با دلیل بگی مثلا فلان حدیثو داریم.. قشنگ صحبت کردن خیلی مهمه! نه تنها در خواستگاری کلا همه جا! کلی هم کلاس داره!

راجب مسائل سیاسی! مثلا میگی من اهل سیاست نیستم.. به همین ختمش نکن پشتش بگو به این دلیلو به این دلیل!

برنامه آیندتون چیه؟! مفصل بگو! وارد جزئیات بشو! کوتاه نگو! من خودم برناممو چیدم! یک بار نشده بگم طرف ذوق نکنه!! نه که حالا برنامه خاصیه  نه چون دقیق و قاطع میگم! سعی کنین با برنامه باشین! رو کاغذ بنویسینو تاریخ بزنین حتی!

راجب علایق؟! آقا این فیلم خارجکیارو که دیدین! وقتی از علایقشون میگن آدم کیف میکنه چون اصولا وارد مسائل خیلی ریز و جزئی و دقیق میشن! که مثلا خوردن فلان چیز در فلان روز در فلان جا! یا چیزهایی که هرچند ما هم شاید خیلی علاقه داشته باشیم ولی اونجوری به چشممون نیومده یا به ذهنمون نرسیده که بخوایم بگیم! یه برگه داشته باشین هر وقت چیزی یادتون اومد همون موقع به لیستتون اضافه کنین! سعی کنین چیزای خاصی باشن!

چه چیزایی عصبانیتون میکنه؟! کسی نیس که عصبانی نشه! پس اینم رو یه برگه بنویس! هر وقت عصبانی شدی دلیلشو بنویس! واکنشت چیه؟!

اصلا یه پیشنهاد! یه دفتر خودشناسی داشته باشین! رو هر برگش یه تیتر بزنینو به مرور پرش کنین! راجب هرچیزی که به شما مربوطه! یادتون باشه جزئیاتو بنویسین نه کلیات! تاریخ بزنین! بعد از چند ماه یا چند سال میبینین که چقد عوض شدین! شاید خیلی از موارد قبلیو که نوشتین دیگه قبول نداشته باشین!

جدای از خواستگاری در کل خودشناسی خوبه! این تستای مشاوره قبل از ازدواج فکر میکنین چیه؟! تستای خودشناسیه که باید پرکنین! وقتی خودتونو خواسته هاتونو دقیق بشناسین خیلی از مشکلاتتون برطرف میشه!

یکی از مواردی که میتونه خیلی کمکتون کنه و بهتون ایده بده خوندن کتابه! مطالعه! هر کسی هرچقدم تو صحبت کردن خیلی ضعیف و خجالتی باشه وقتی مطالعه کرده باشه و اطلاعات خوبی داشته باشه حرفی واسه زدن داره! اگه فراموش میکنین مرور کنین! جلو آینه، تو حموم، موقع تمیز کردن همینجوری حرف بزنین انگار دارین برای کسی صحبت میکنین!

برای خواستگاری و در کل انتخاب همسر هم کلی کتاب هست!

من خودم کتاب "مطلع مهر"و نصفه نیمه خوندم! عالیه! کلی ایده میده که راجب چه چیزایی صحبت کنینو چه چیزایی مهمه!

این کتابا نه حجمشون خیلی زیاده نه قیمتشون و خیلی هاشو به صورت pdf میشه از اینترنت دانلود کرد!

اگه کسی کتاب خوبی خونده به بقیه هم معرفی کنه تا استفاده کنیم.

موفق باشید.

 

 

 

 

 

 

  • ستاره بانو

نظرات (۲۷)

سلام وبتون خیلی بدرد حال وروزه من میخوره رمز میدی بهم؟
  • کیمیای محبت
  • سلام خوبین این کتابایی که معرفی می کنم چند جلدی ولی خیلی کاربردی هست و کوچک ، کتاب بهتر از آیینه و شمعدان ، برای بنده که خیلی جالب به نظر می رسیدن.
    ستاره جدا نمیخوای رمز نوشته هاتو بدی بهم؟؟؟؟:-/:-( 
    پاسخ:
    عزیزم آدرس وبتو میفرستی؟
    سلام تو رو خدا با این وبلاگاتون به ملت الکی روحیه ندین چون همه من جمله من فک میکنیم واقعا الان تو این دورو زمونه میشه یه همسر خوب پیدا کرد که همشون واقعا کشکن چرا که والا اون موقع که یه بچه مدرسه ای بودم وختی تو رویام به موقعیت الانم فک میکردم فک میکردم ملت صد در صد برا بدست اوردنم سر و دندون میشکنن که ابدا اینطور نبوده
    همین خود من تحصیلات عالی دارم شغل درستو حسابی دارم خدا سر شاهده یکی از بزرگترینو اسمو رسم دارترین خونواده های شهرمونیم خودمم ابدا تا حالا نه دوس پسر داشتمو نه خیر سرم پرونده ای که بترسمو بخوام پنهونش کنم و قیافمم معمولی خودمم دختر با حجاب و وووووووووووووووو
    ولی شاید باور نکنین تا به الان حتی یه دونه هم خواستگار درستو حسابی نداشتم
    چن وخ پیش یکی زنگ زد خونمون گف میخواییم بیایم برا امر خیر گفتم مامانو بابام خونه نیستن چن روز دیگه میان
    باور میکنین موقع اومدن باباینا قاطیه مهمونا 3نفری اومدن برا دید زدن و بعد یه رب بدون حتی کلمه ای حرف زدن ده بدو که رفتن
    واقعا شما جای من باشین چیکار میکنین؟نمیگین خدایا مگه من چم بود؟که حتی به خودشون زحمت یه خواستگاریه درستو حسابی رم ندادن؟
    بخدا الان که دارم براتون مینویسم خیلی حالم خرابه دیگه از همین امروز قید همه چی رو زدم
    ادما واقعا لیاقتشون همون دخترای ......امروزیه که هر غلطی دلشون خواس کردن بعدشم خودشونو قشنگ قالب یه پسر افتاب مهتاب ندیده میکنن
    فقط حرفم با خداااااااااااااااااس که خدای خوبم اگه واقعا هستی خودت قضاوت کن منکه پاک بودنمو مدیون باور حرف تو سوره نورتم پس خودی نشون بده
    یا حق
    سلام ستاره جون
    اقا چرا ادامه خواستگاریو نمینویسی من هر روز به وبت سر میزنم اما خبری نیست
    اپ کن دیگه
    پاسخ:
    سلام فهیمه جان. ببخشید، این آخریه نشد نمیتونمم راجبش بنویسم ;)
    ستاره خانم سرتون خیلی شلوغه ظاهرا!  تو وبلاگ قبلی جواب نظراتو میدادین ولی اینجا فقط تایید میکنین. خواننده ها دوست دارن نظر شما رو هم در مورد نظر خودشون بدونن.
    پاسخ:
    من وااااقعا عذر میخوااام... آره سرم خیلی شلوغه اکثرا با گوشی تایید میکنم فرصت بشه حتما جواب میدم ;)
    سلام علکم! :)
    اولا! هنووووز رمز پستاتو ندادی بهم:-/
    ثانیا ! چرا مرکزمشاورهه اینجوریه؟!  میزنم رزرو کارگاه میگه هی رزرو نشد! و کارگاههام پره و قیمت واینام نمیده!:-/
    خدایی خوب بوده ستاره؟ میشه خودت شمارشو بدی؟
    پاسخ:
    آره عزیزم خیلی خوب بود. نمیدونم چرا اینجوریه!
    66414300
  • ساحل بارانی
  • ممنون عزیز دلم ، کتابایی که معرفی کردی رو حتما می خونم... ممنون برای مطالب خوبت(بوس)
    سلام 
    خیلی بحث خوبی بود. مفید و کاربردی!
    به نظر من روش و رویکرد ما به مطالعه یا علم اندوزی خیلی مهمه مثلا یکی از رویکرد هایی که می تونه به افزایش سطح دانش و معرفت و درک ما هنکام مطالعه کمک کنه اینه که قبلش طرح مسئله کنیم. با تفکر بسیار سوالی رو توی ذهنمون پرورش بدیم بعد بریم تو کتابا یا منابع مختلف جوابشو پیدا کنیم. فکر می کنم این بهتر از این باشه که یه کتابو براداریم از اول شروع کنیم به خوندن. این بد نیستا اما اگر از قبل سوالی نداشته باشیم بهره وری مطالعه کم میشه! کلا فکر عنصر مهمیه. به نظرم تفکر و طرح سوال باید بیشتر مورد توجه باشه.
    نوشتن و یادداشت معلوماتم که خیلی مهمه دیگه که اگر نباشه بعدا ممکنه مثل اون پرنده ی معروف بشیم.
    آخه اصلا نمیدونم برنامم چیه!یه نمونه کوچک از برنامه هایی که چیدی رو بگو تا ایده بگیریم
    ستاره اعصابم از دست اپلود عکس خورده
    بیان چجوریه؟
    میگن کار باهاش راحته اپلودم داره اره؟
    چقدر این پستت جای فکر و عمل داشت ستاره جان
    واقعا چرا من نمیدونم که چه چیزهایی رو دوست دارم و رو چه چیزهایی حساسم؟

    سلام ستاره بانو خوبی؟؟
    وب تکونی کردی حسابی!!
    ممنون ازکتابای مفیدی که معرفی کردی
    پاسخ:
    سلام خوبم، اوهوممم خیلی وقته ;)

    سلام ستاره جون. من تا چند ماه پیش همین که می شنیدم خواستگار میاد واسم کلی ذوق می کردم اما بعد از اخرین خواستگاری کاملا نظرم عوض شد و الان حالم از خواستگاری بهم می خوره!طوری که تو دو هفته گذشته 4 تا خواستگاری که زنگ زدن رو اصلا راه هم ندادم!می دونی چرا؟ چون جامعه الان طوری شده که طرف و خانوادش نگا نمی کنن ببینن کین ؟چین؟ دنبال عقاید مسخرشون راه می افتن و تازه فکر هم می کنن که برای پسر پر از عیبشون دنبال ایده ال ترین دخترن .تازه از اون بدتر اونی که میاد خواستگاری یا  یکی الان تو قلبش هست یا هم با فکر یکی دیگه اومده.

    از نظر من خواستگاری یعنی وقت هدر دادن و هزینه بیخود کردن.

    تصمیم گرفتم تا روزی که خودم طرفم رو پیدا نکنم ازدواج نکنم.

    این همه تلاش تو هم بی فایده.بی فایده!

    نظرت؟

    پاسخ:
    سلام عزیزم.
    فکر نمیکنی یکم بدبینی؟!
    بعدم طرف و خانوادش نگاه نمیکنن خوب شما نگاه کنید که کیو راه بدین کیو راه ندین!
    ایشالله موفق باشی و پیداش کنی ولی یه تجدید نظری بکنو همرو جمع نبند! ;)


    سلام ستاره خانوم
    ممنون که دوباره رمزتو برام گذاشتی.
    مطالبت خیلی خوب و مفید هستن.
    موفق باشی :)
    سلام. من نصف کتاب مطلع مهر رو خوندم . چه کتاب خوبی معرفی کردی .
    راستی لینک شدی .
    ایده هات عالی بود ! هم نوشتن و خودشناسی هم مطالعه ، من که می خوام شروع کنم ،  نه فقط برای ازدواج برای کل زندگی مفیده.
    معلومه که چقدر خوشحالم از پیدا کردن وبلاگت ؟! :D
    setare jan man se bar payam gozashtam too oon post k ramz mikham nemidoonam nareside ya inke tamayoli nadashti bedi
    neshooni inke hamishe khanandeye injam ham inke oon se dast lebase khastegari mipooshi kheili khoshgelan :D
    shad bashi
    سلام عزیزم عالیهههههه ستاره جون منم قبلا بهشون فکر کردم و واقعا با نظرت موافقم....
    "چرا زنان باهوش در انتخاب همسر احمقانه عمل کی کنند؟"

    واقعا اینجوریه؟!!
    همین آدمایی که میگی تو جلسه خواستگاری اینطورین، توی خانوادشون و در جمع دوستاشون اینقدر پرحرفی و اظهار اطلاعات میکنن که بیا و ببین. مشکل جای دیگست! نظر من اینه که خجالتو باید بزارن کنار و بدونن که داره اتفاقای مهمی واسه زندگیشون میفته. پس خجالت جایگاهی نداره. سنگین بودنو یا حجب و حیا داشتن با کم حرف زدن و سرو پایین انداختن فرق داره!
    ضمنا میتونید از این وبلاگ هم فایل pdf کتاب "جوشکاری" رو دانلود کنید:
    http://hosseinalemi.blogfa.com/
    ممنون که کتابهایی رو که میشناسید معرفی کردید، باهاتون موافقم که کتاب خوندن به آدم خیلی کمک می کنه اما به نظر من کتاب خوندن زمانی مفید خواهد بود که به صورت انتقادی خونده بشه یعنی تمام چیزهایی که در کتاب گفته شده وحی منزل ندونیم،‌سربع قبول نکنیم و حتی حفظ نکنیم تا عینش رو به کسی تحویل بدیم. به خصوص کتابهای خارجی که ترجمه شدن و بعضی از مطالبشون کاملا با شرایط فرهنگی و اجتماعی ما متفاوت هست.
    کتاب باید مثل غذا باشه واسه ذهن یعنی به ذهن انرژی و تحرک بده واسه فکر کردن. 
    اگر کتابی رو خوندیم مطالبش رو نقد کنیم با شرایط خودمون مقایسه کنیم و درست و غلطش رو تشخیص بدیم و در نهایت نظر خودمون رو با سنجیدن تمام جوانب و با استفاده از اطلاعات بدست امده از مطالعه بیان کنیم. اونوقته که کتاب روی ذهن ،‌ معلومات و درنهایت صحبت کردن ما تاثیر میگذاره.

    سلام ..

    استفاده کردم .. به نکات دقیق و خوبی اشاره کردی ...

     

    سلام ستاره خانم.
    این آدرس، pdf یه کتابه به اسم "جوشکاری" که بعضی از قسمتهاشو خوندم و جالب بوده.
    http://up.tak-site.ir/images/nfsvic2qaeqea8rcdhp.pdf
    شاید برای شما یا خوانندگان وبلاگتون مفید باشه.
    سلام. چه پست مفیدی نوشتی . ممنون
    سلام
    میدونید خیلی مواقع آدم فکر میکنه خودش رو خوب میشناسه ومعیارها واصولش رو خوب میدونه و اگر کسی اومد خواستگاری خیلی راحت میره و معیارهاشو به شخص مقابل میگه ولی وقتی که در موقعیت قرار میگیره تازه میفهمه که شاید حتی خودش هم خیلی از ریز ویژگی های خودش مطلع نیست و یا حتی شاید توان تشریح اون ها رو به صورت درست نداره.
    اینکه شما میگید کتاب بخونیم و جزییات رو خوب تشریح کنیم درسته ولی یه موقعایی بعضیها هر چی که خوندن و یاد گرفتن رو میان به صورت شعاری و طو طی وار انگار که اومدن فقط یه سخنرانی خوب کنن  توی جلسات خواستگاری به طرف مقابلشون میگن در حالی که  کاملا بهش اعتقاد ندارن  و در مقام عمل اصلا همچین آدمی نیستن .
    درسته که باید سعی کنیم از تجربیات دیگران بالاخص اهل فن ومتخصصین این کار کمک بگیریم ولی یادمون باشه که باید صادقانه اون چه که هستیم رو به شخص مقابل بگیم و توقعاتمون نسبت به طرف مقابل منطقی و عقلانی باشه و از همه مهمتر از اول خواستگاری تا آخرش از خداوند وائمه که متخصصتر از اونها توی این عالم پیدا نمیشه  کمک بگیریم .
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">